Odliv divákov od klasickej lineárnej televízie a zároveň ich „multiscreenové“ správanie donútilo Nielsen zaoberať sa aj takzvanými „social content“ ratingami, teda skúmať, do akej miery sa o tom-ktorom programe hovorí na sociálnych platformách. To malo komplexnejšie odzrkadľovať, ako relácie u divákov rezonujú a zároveň ukázať, aká je korelácia medzi „buzzom“ na sociálnych sieťach a reálnou televíznou sledovanosťou.

Tri roky sa agentúra spoliehala na Twitter, aktuálne však do merania oficiálne pridá Facebook, s ktorým sa dohodla na spolupráci.

Analýza bude zohľadňovať verejné posty, aj z ostatných trhov, kde Nielsen pôsobí – teda okrem USA aj z Austrálie, Talianska a Mexika, píše Adweek.

Nielsen bude merať televízne relácie po Twitteri aj na Facebooku

„Nielsen vyvíja tento typ merania, aby sme dokázali poskytnúť komplexný, štandardizovaný obraz o tom, ako konzumenti reagujú na obsah cez sociálne médiá, kdekoľvek a kedykoľvek,“ vysvetľuje agentúra pridanie novej platformy do výskumu.

„Hlavnou“ sociálnou sieťou vo vzťahu k televíznym programom je na americkom trhu stále Twitter. Dáta z Facebooku však majú výstupy skvalitniť. Na Zuckerbergovej sieti je v televíznom prime-time okolo 330 miliónov ľudí.

Počínanie Nielsenu už stihla pochváliť jedna zo štyroch celoplošných televíznych sietí. Manažér CBS David Poltrack podľa webu Deadline.com zdôraznil, že pridanie Facebook bude znamenať hlbší pohľad do správania divákov na sociálnych platformách, keďže používatelia sa na jednotlivých sieťach správajú rozdielne.

Najviac rezonujúcim programom na Twitteri bolo vlani podľa Nielsenu 57. odovzdávanie Oscarov, ktoré prinieslo vyše 13,4 milióna tweetov. Vyjadrené unikátne „publikum“ zodpovedalo 13,3 milióna používateľov.

Zo seriálov dominoval na Twitteri zombie príbe The Walking Dead s priemerným počtom 424-tisíc tweetov.