Burger King po drsnej investigatíve pozýva na návštevu

Fastfoodový reťazec po škandalóznom odhalení praktík v jeho prevádzkach, ktoré priniesla investigatívna reportáž stanice RTL, nasadil kampaň, ktorá má zrejme pomôcť napraviť imidž - v auguste umožní návštevníkom pozrieť si na vlastné oči fungovanie kuchyne, píše Horizont.net. A zároveň za akciovú cenu vyskúšať hamburger. Na rastúcu vlnu kritiky reagoval aj konkurenčný McDonald’s, ktorý odpovedá na (niektoré) otázky zákazníkov a vo videách vysvetľuje spôsob prípravy niektorých jedál.

Buzzfeed vyhodil novinára - plagiátora

Spravodajský web Buzzfeed prepustil jedného zo svojich najaktívnejších autorov Bennyho Johnsona, ktorého v blogovom príspevku usvedčili z plagiátorstva a kopírovania pasáží textov bez uvedenia zdrojov. Novinár sa prehrešku dopustil minimálne 40-krát v zhruba 500 príspevkoch, píše The Washington Post. Nadriadený editor Ben Smith sa čitateľom Buzzfeedu ospravedlnil a B. Johnsona prepustil.

Channel 4 sa musel ospravedlniť za Šášu Krustyho

Britská televízna stanica Channel 4 sa divákom ospravedlnila po tom, čo si v epizóde Simpsonovcov neustriehla vulgarizmus. Slovko „bastard“ vyriekol Šáša Krusty, čo malo za následok sedem diváckych sťažností britskému regulátorovi Ofcom, uvádza The Guardian. Kreslený sitcom totiž stanica vysielala popoludní, teda v čase, keď môžu byť pri obrazovkách deti. Uvedené slovo by bolo prípustné až po 21. hodine. Ofcom neudelil vysielateľovi po ospravedlnení finančnú pokutu, varoval ho však pred opakovaním priestupku.

ORF chce ďalší kanál

Rakúska verejnoprávna ORF plánuje podľa generálneho riaditeľa Alexandra Wrabetza ďalší kanál. Zamerať by sa mal na regionálne vysielanie, doplnený o archívne relácie, povedal v rozhovore pre Der Standard. ORF naposledy v roku 2011 spúšťala stanicu ORF III zameranú prevažne na kultúrny obsah. V portfóliu má aj športový kanál ORF Sport + a dva hlavné kanály.

Netflix nakupuje dokumenty

Americká stremovacia služba Netflix, ktorú už v septembri čaká expanzia v šiestich európskych štátoch vrátane Nemecka a Francúzska, naďalej intenzívne dopĺňa obsah. Okrem populárnych vlastných seriálov sa chce podľa The New York Times orientovať viac aj na non-fiction žánre, medzi ktorými vidí veľký potenciál najmä v nových dokumentoch. Netflix aktuálne získal filmy E-Team, Mission Blue, ako aj ocenenú snímku Virunga o záchrane národného parku v Demokratickej republike Kongo. Len tento rok má Netflix do produkcie a kúpy obsahu investovať tri miliardy dolárov.

Sociálne siete, ktoré ešte nepoznáte

Ak sa povie sociálna siete, spomeniete si zrejme na Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram a možno ešte Pinterest. Najmä u mladých používateľov však fičia aj iné - zamerané na zoznamovanie, anonymné chatovanie, selfies či krátke videá. Mashable prináša zoznam menej známych social projektov.

Apple kúpil hovorené slovo

Americká firma Apple kúpila za približne 30 miliónov dolárov start-up Swell - ten vytvoril aplikáciu zameranú na personalizované podcasty a rádiá špecializované na hovorené slovo. Sama appka bude zrušená, vývojársky tím prejde pod krídla Apple. Ako píše Mashable, v prípade Applu ide o ďalšiu akvizíciu firmy zameranej na prispôsobenie obsahu na základe používateľských dát. Firma nedávno kúpila aj start-up Booklamp, ktorého softvér odporúča knihy. A nedávno kúpil Apple za tri miliardy dolárov spoločnosť Beats - tá nevyrába iba drahé slúchadlá, ale prevádzkuje aj hudobnú službu.

Sarah Palin má televíziu

Niekdajšia adeptka na viceprezidentku Sarah Palin má vlastnú televíziu. Internetovú, samozrejme. Sľubuje, že pôjde po podstate problémov, prekoná všetky mediálne filtre a nebude dbať na politickú korektnosť. Divákov pustí aj k sebe domov. To celé za 9,95 dolára na mesiac - o takmer dolár viac, ako stojí Netflix, všimol si The Atlantic.

Pomätení ochrancovia dát

Právo na zabudnutie, na základe ktorého Google musí vyhodiť z výsledkov vyhľadávania linky potenciálne poškodzujúce povesť osoby či firmy, stále vyvoláva diskusie. Ako píše nemecký web Meedia.de, ochrancovia dát kritizujú Google za to, že postup pri výmaze linkov nie je transparentný a pravidlá, na základe ktorých sa rozhoduje, nie sú jasné. Zároveň by však chceli, aby sa linky nevymazali iba na európskych verziách vyhľadávača, ale aj na Google.com. Nepáči sa im tiež, že Google informuje médiá, ak z výsledkov vymaže odkazy - médiá „na revanš“ totiž už viackrát informovali o tomto postupe Googlu.