Nezvestní (Lost) sa stali najsledovanejším hraným seriálom minulého týždňa. A to napriek faktu, že mali najsilnejšiu možnú konkurenciu: spevácku súťaž American Idol a zimnú olympiádu.
Najsledovanejšiu reláciu týždňa, dvojhodinový American Idol Foxu, videlo 9,2 % Američanov v reklamne dôležitej cieľovke 18-49. Olympijské prenosy na NBC dosiahli rating 5,5 % a v utorkovom slote od 21. do 22. hodiny skončili druhé. V takomto silnom nastavení vyrobili Nezvestní pre ABC 4,5 % – navyše za situácie, kedy nemali ako dediť divákov, pretože o 20. hodine ABC rezignovala odvysielaním reprízy z predošlého týždňa (1,5 %). Premiéroví Nezvestní mali druhú polhodinu silnejšiu ako prvú.
Nezvestní medzitýždenne klesli. Ale vzhľadom na športovo-spevácku konkurenciu možno hovoriť o úspechu: boli nadpriemerní pre ABC a aj v porovnaní s predošlou sériou (4,2 %). V tlačovej správe hovorí stanica o víťazstve u ľudí 18-34 a napriek olympiáde aj u mužov 18-34.
Zdroj: CBS
Nedeľa, 21:00. Stanica CBS spustila novú reality šou Undercover Boss (na snímke) v nedeľu po Super Bowle, čo jej prirodzene prinieslo vysoko nadštandardný rating 16,2 %. Relácia o šéfoch, ktorí v utajení nastúpia do svojej firmy na nízku pracovnú pozíciu a takýmto spôsobom zisťujú o nej viac, však dokázala svoje opodstatnenie aj bez nábehovej krivke po silnom športe. Ďalší týždeň získala 5,2-percentný rating a minulú nedeľu s treťou časťou 4,8 % – to je skoro o polovicu viac než dlhodobý priemer CBS. Lídrom bola olympiáda (5,9 %), Undercover Boss skončil druhý a porazil aj Zúfalé manželky (Desperate Housewives, 3,7 %) na ABC.
Pondelok až nedeľa. Zimné olympijské hry vo Vancouveri zabezpečili líderstvo pre NBC od pondelka do nedele. Ostatné stanice poväčšinou vysielali reprízy a aj keď skúsili premiéry seriálov, mali s nimi spravidla nižšie ratingy než zvyčajne. Opäť sa však potvrdil fenomén Univision – táto hispánska sieť vysielajúca pre divákov v USA si drží svoje stabilné čísla či je leto (a teda divácky slabšie obdobie), vrchol sezóny alebo olympiáda. Za minulý týždeň mala rating 1,5 %, čo je dokonca viac ako jej sezónny priemer. Najúspešnejší program týždňa, epizóda telenovely Sortilegio zo stredy 21:00 – 22:00, dosiahla v základnej cieľovke ľudí od 18 do 49 rokov rating 2,8 % a predbehla aj ABC, CBS či The CW.
USA: Top 10 v 22. týždni (15. až 21. február 2010)
relácia - stanica - vysielací čas - rating 18-49 (v %)
1. American Idol - Fox - utorok, 20:00 až 22:00 - 9,2
2. ZOH 2010 Vancouver (Vancouver Winter Olympics) - NBC - streda, 20:00 až 23:17 - 9,0
3. ZOH 2010 Vancouver (Vancouver Winter Olympics) - NBC - sobota, 20:30 až 23:25 - 7,4
4. ZOH 2010 Vancouver (Vancouver Winter Olympics) - NBC - pondelok, 20:00 až 23:16 - 7,1
5. ZOH 2010 Vancouver (Vancouver Winter Olympics) - NBC - štvrtok, 20:00 až 23:31 - 7,0
5. American Idol - Fox - streda, 21:00 až 22:00 - 7,0
7. ZOH 2010 Vancouver (Vancouver Winter Olympics) - NBC - nedeľa, 19:30 až 23:00 - 5,9
8. ZOH 2010 Vancouver (Vancouver Winter Olympics) - NBC - utorok, 20:00 až 23:24 - 5,5
9. ZOH 2010 Vancouver (Vancouver Winter Olympics) - NBC - piatok, 20:00 až 23:00 - 5,4
10. Undercover Boss - CBS - nedeľa, 21:00 až 22:00 - 4,8
Rating/share televízií 18-49
NBC 6,7 % / 18 % • Fox 3,2 % / 9 % • ABC 2,1 % / 6 % • CBS 2,0 % / 5 % • The CW 0,6 % / 2 %
Celotýždenné podiely. V olympijskom týždni rástla iba NBC, ktorá si medzitýždenne zlepšila priemerný rating o 2 percentné body. Najviac klesala CBS (- 0,9), menej Fox (- 0,4), The CW (- 0,2) a ABC (- 0,1).
Zdroje údajov:
správa sa venuje vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 18 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.