Mysteriózny seriál Nezvestní (Lost) sa dostal do záverečnej fázy: stanica ABC začala vysielať poslednú šiestu sériu.

Nezvestní chytajú ku koncu druhý dych (sledovanosť v USA)
Zdroj: Bob D'Amico

"Začiatok konca" prišiel v utorok 2. februára, kedy mala premiéru dvojhodinová prvá časť. Medzi 21. a 23. hodinou dosiahli Nezvestní sledovanosť 5,5 % a pre ABC s týždenným ratingom 2,5 % boli vysoko nadpriemerní. Stali sa nielen trhovým lídrom – keď porazili tituly ako Supertelo (The Biggest Loser, 3,7 %) na NBC alebo Dobrá manželka (The Good Wife, 2,6 %) na CBS – ale dokonca uspeli ako najsledovanejší seriál týždňa. Diváci od nich neodchádzali; ABC informovala, že prvé tri polhodinovky mali share 14 % a v poslednej si dokonca polepšili na 15 %. Najviac ich pozerali muži 18-34 a 18-49.

ABC v tlačovej správe uvádza, že vďaka Lost mala v cieľovke 18-49 najsilnejší utorok za posledné dva roky a v cieľovke 18-34 za deväť rokov.

Nezvestní vstupujú do poslednej sezóny mimoriadne silní: v porovnaní s priemerom predošlej série majú skoro o tretinu viac divákov. Oproti štartu série V. si polepšili o 10 %. V cieľovke 18-49 bola táto epizóda najlepšia za posledné dva roky.

Nezvestní chytajú ku koncu druhý dych (sledovanosť v USA)
Zdroj: Eric Gay

Zdroj: SITA

Utorok a piatok, 21:00. V utorok neštartovali iba Nezvestní, ale mimoriadne išla aj kuchársko-gastronomická šou Ano, šéfe! (Kitchen Nightmares) na Foxe. Nasadenie mimo svojho bežného piatkového slotu mala svoje plusy i mínusy – na jednej strane nábehová krivka po SuperStar, čiže American Idol (9,0 %), na druhej priama konkurencia Nezvestných. Kým týždeň predtým mal šéfkuchár Gordon Ramsay so svojou šou v piatok 1,4 %, teraz v utorok dosiahol 3,8 %. Pre Fox to znamenalo nadpriemer, miesto trhovej dvojky a lepší výsledok, ako po Idole vyrobil seriál Human Target predošlý týždeň.

Ano, šéfe! pokračovalo i v piatok, s ratingom 1,7 %. Ovplyvnil to fakt, že sledovanosť v piatok býva nižšia, lebo Američania menej sledujú televízne vysielanie a dávajú prednosť nahratým programom z týždňa. Fox skončil druhý za seriál CBS Stratené duše (Ghost Whisperer, 2,2 %). The CW ponúkla dvojhodinový špeciál Smallville Absolute Justice a dosiahla s ním rating 1,2 % – maximum seriálu v tejto sezóne.

Nedeľa, 18:30. Ako už médiá informovali, nedeľný Super Bowl XLIV. (na snímke) sa stal najsledovanejším programom v histórii americkej televízie. Podľa definitívnych dát Nielsen Media Research bolo zo 106,5 miliónov divákov presne 50,8 milióna vo veku od 18 do 49 rokov. V tejto cieľovke mal Super Bowl na CBS rating 38,6 %. Nasledujúca dvadsaťminútovka po zápase dosiahla 29,1 % a Undercover Boss využívajúci superbowlovskú nábehovú krivku sa stal tretím najsledovanejším programom týždňa s ratingom 16,2 %. Novej reality šou konkurovali samé reprízy: ABC s Modern Family mala 1,3 a 1,2 %, NBC s Biggest Loser: Couples 0,7 %.

USA: Top 10 v 19. týždni (1. až 7. február 2010)
relácia - stanica - vysielací čas - rating/share 18-49 (v %)

1. Super Bowl XLIV. - CBS - nedeľa, 18:31 až 21:50 - 38,6/75
2. Super Bowl XLIV. Post-Game - CBS - nedeľa, 21:50 až 22:13 - 29,1/59
3. Undercover Boss - CBS - nedeľa, 22:13 až 23:13 - 16,2/38
4. American Idol - Fox - utorok, 20:00 až 21:01 - 9,0/24
5. American Idol - Fox - streda, 21:00 až 22:00 - 7,8/20
6. Nezvestní (Lost) - ABC - utorok, 21:00 až 23:00 - 5,5/14
7. Teória veľkého tresku (The Big Bang Theory) - CBS - pondelok, 21:30 až 22:00 - 5,4/13
8. Dva a pol chlapa (Two and a Half Men) - CBS - pondelok, 21:00 až 21:30 - 5,1/12
9. Dr. House (House M.D.) - Fox - pondelok, 20:00 až 21:00 - 4,8/13
10. Klinika Grace (Grey's Anatomy) - CBS - utorok, 21:00 až 22:01 - 4,5/12

 

Rating/share televízií 18-49
CBS 8,5 % / 22 % • Fox 3,2 % / 8 % • ABC 2,5 % / 7 % • NBC 1,5 % / 4 % • The CW 0,9 % / 2 %

Celotýždenné podiely. Týždeň bol výrazne ovplyvnený Super Bowlom, vďaka nemu narástol rating CBS o 5,2 bodu. ABC (+ 0,6) aj The CW (+ 0,1) tiež stúpali. Naopak, Fox (- 0,3) a NBC (- 0,1) si medzitýždenne pohoršili.

Zdroje údajov:
správa sa venuje vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií

• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 18 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.