Americká streamovacia platforma Netflix zatraktívňuje svoje lacnejšie predplatné s reklamou. Chce si tak zabezpečiť viac peňazí z reklamy, ktoré zatiaľ smerujú do klasických televízií.
Užívatelia s reklamným predplatným si napríklad budú môcť čoskoro stiahnuť filmy a seriály na neskôr a obraz bude ostrejší vďaka rozlíšeniu Full HD. Firma to uviedla v stredu na svojom webe.
Rok po spustení si predplatné s reklamou získalo 15 miliónov zákazníkov. Celkovo má Netflix teraz vyše 247 miliónov predplatiteľov.
Ďalšou novinkou je, že zákazníci s reklamným predplatným budú môcť v budúcnosti využívať službu na dvoch zariadeniach súčasne. V novom reklamnom formáte bude možné po zhliadnutí troch dielov seriálu priamo po sebe sledovať štvrtý diel bez reklám.
Podľa skorších údajov Netflixu sa pre predplatné s reklamou v krajinách, kde je dostupné, rozhodlo približne 30 percent nových zákazníkov. Tento vývoj ide ruka v ruke s obmedzením zdieľania účtov mimo jednej domácnosti.
Na druhej strane chce Netflix tiež vyjsť v ústrety inzerentom. Okrem iného budú môcť okrem súčasných pätnástich a tridsať sekundových klipov zverejňovať aj desať, dvadsať a šesťdesiat sekundové spoty. Inzerenti budú tiež schopní lepšie merať úspešnosť svojich reklamných kampaní - a po vzore osvedčenom v televízii tiež sponzorovať relácie.
Obľuba streamovacích služieb zvyšuje tlak na obchodný model klasických televíznych kanálov. Na domácom trhu Netflixu tiež diváci čoraz častejšie rušia drahé káblové zmluvy s mnohými televíznymi kanálmi, uviedla agentúra DPA.
Generálny riaditeľ spoločnosti Walt Disney Robert Iger sa domnieva, že budúcnosť jeho skupiny bez klasických televíznych staníc, ako je ABC, je pravdepodobná. Kedysi boli pre firmu spoľahlivým zdrojom peňazí, ale teraz sa tento biznis zmenšuje - a to rýchlejšie, ako Iger podľa vlastného priznania očakával.