Televízia JOJ ohlásila vysielanie, na slovenské pomery priekopníckeho, seriálu Lovec. Na obrazovky prinesie žáner, ktorý u nás nemá tradíciu a absolútne sa vymyká zabehnutým šablónam, čo je v konečnom dôsledku veľkým lákadlom pre potenciálneho diváka. Kľúčom k úspechu je však správny vysielací slot, ktorý by prilákal nadpriemerný počet divákov. V tomto smere Jojka zrejme speje do vopred prehratého boja.

Na obrazovky JOJ-ky mieri mysteriózny seriál Lovec. Diváci uvidia v hlavných úlohách hviezdneho Pavla  Kříža a Janu Kolesárovú.
Zdroj: tv joj

Lovec sa predstaví v nedeľu, 27. októbra. Seriál tak síce dostane prestížny slot v závere týždňa, no nastavenie konkurencie mu už vopred nedáva šancu. Jojka sa rozhodla postaviť Lovca proti Pečie celé Slovensko, pričom štvrtá séria je absolútne najsledovanejším programom na trhu. Tretia epizóda zlomila všetky rekordy, keď si ju pozrelo 542-tisíc divákov. Ostatné epizódy sa hýbali tesne nad alebo pod 500-tisícovou hranicou. Markíza ponúka Farmu, ktorá má takisto neochvejný divácky kmeň, čo predstavuje približne 250-tisíc divákov.

Do tohto mimoriadne ťažkého konkurenčného prostredia na konci októbra vstúpi nový seriál s kontroverznou zápletkou o exorcizme, démonoch a vraždách. Námet je vskutku lákavý a opäť treba kvitovať snahu posunúť úroveň hranej tvorby na Slovensko o level vyššie. Nedá sa však ubrániť dojmu, že Jojka to Lovcovi značne skomplikuje a všetko nasvedčuje tomu, že ho konkurencia zadupe.

Neuspela už prvá jesenná novinka

Jojke už túto jeseň nevyšiel ťah s nasadením mimoriadne vydarenej vzťahovej minisérie. Príliš veľa lásky doslova zhorelo v sobotnom prime-time. So všetkými epizódami skončilo ako trojka sobotných večerov. Už prvé epizódy seriálu priniesli nemilosrdné výsledky a podpriemerné zostali aj pri ďalších. Úvod seriálu si pozrelo len 193-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+ (diváci vo veku nad 12 rokov) a okolo hranice 200-tisíc sa „motal“ až do konca. Finále malo prekvapivo najmenej divákov, pozrelo si ho len 176-tisíc divákov.

Podpriemerné čísla si pripísal aj v komerčnom publiku 13-55 (diváci vo veku 13 až 55 rokov), kde 8 epizód seriálu zaznamenalo nízku sledovanosť 3,4 % a podiel na trhu len 12,4 %. Predzvesťou neúspechu bola už prvá epizóda, ktorá dosiahla sledovanosť len 2,8 % a podiel na trhu 10,5 %.

Lovec má byť alternatívou

Televízia, aj napriek neúspechu Príliš veľa lásky, našla slot, v ktorom nemusí uspieť. O seriáli hovorí, že má akousi alternatívou voči ostatným programom. Otázkou zostáva, koľko divákov jej v nedeľu zostane z koláča sledovanosti. Nepotrebuje sa pochváliť rekordnou sledovanosťou?

Paradoxom je, že Lovca uvedie s niekoľkodňovým predstihom pred koprodukčnou Českou televíziou, čiže mala priestor na manévrovanie s dňom vysielania. Napokon si zvolila spomínanú nedeľu a najsilnejšiu konkurenciu na trhu.

„Mysteriózny seriál Lovec má ambíciu osloviť iného diváka ako napríklad romantický film či šou o pečení. Ak teda diváci hľadajú iný žáner či iný typ programu, v nedeľnom prime-time ho ponúkne televízia Joj s Lovcom. Vzhľadom na iné konkurenčné prostredie na Slovensku a v Česku, ponúkne televízia Joj seriál Lovec o pár dni skôr ako koprodukčná Česká televízia,“ povedala pre Mediálne Lucia Tuhelová, hovorkyňa televízie Joj.

O čom bude Lovec?

Seriál Lovec posúva tému boja dobra so zlom do fyzickej, konfrontačnej roviny. Medzi nami bežnými ľuďmi sa pohybujú démoni, ktorí hľadajú vhodnú telesnú stránku pre svoju existenciu. Náš vlastný vnútorný pomer dobra a zla a naše životné rozhodnutia a určujú, či sa démonovi podarí do nás vstúpiť a do akej miery nás ovládne.

Náš svet je bohatší, ako sme väčšinou schopní a ochotní vnímať. Na pohľad vyzerá nevinne, ale je to iba zdanie. Kým je rovnováha síl dobra a zla vyrovnaná, všetko funguje normálne. Avšak existujú sily, ktoré sa snažia rovnováhu narušiť. Čo nás však spája, je prirodzený pud so zlom bojovať. Pre niektorých je to osobný boj, pre niektorých otázka politiky alebo otázka vyšších hodnôt, pre iného boj Boha s Diablom.