Formát Dragons' Den má pôvod v Japonsku, kde ho vyvinula a v roku 2001 prvý raz uviedla na obrazovky tamojšia Nippon TV, celosvetovo ho distribuuje spoločnosť Sony Pictures Television. Na konte už má viac než 30 ocenení, napríklad v USA získal štyri roky po sebe prestížnu cenu Emmy.

Princíp formátu je veľmi jednoduchý. Účastníci šou predstavia svoj nápad či existujúci biznis piatim ostrieľaným investorom. Tí sa následne rozhodnú do tých najlepších produktov alebo služieb zainvestovať svoje vlastné peniaze a pomôžu talentovaným podnikateľom preraziť.

Prvá séria sa vysielala počas minuloročnej jesene počas stredajších večerov. Predskokana jej robila kuchárska reality šou Na nože. Tento rok sa relácia presťahovala do štvrtkového druhého večerného slotu. Jama levova mala čerpať z prestížnej pozície, keďže nábehovú krivku jej robí najsledovanejší seriál na Slovensku – Dunaj, k vašim službám. Po prvej epizóde všetko nasvedčuje tomu, že Jama levova si publikum nepreberie.

Prvá epizóda druhej série Jamy levovej v cieľovej skupine 13-55 dosiahla podpriemernú sledovanosť 2 % s trhovým podielom 13,1 % . Reláciu v tejto cieľovej skupine predbehla aj podvečerná jojkárska šou Bez servítky (rating 2,3 %), Reflex (rating 2,4 %), Mama na prenájom (3,5 %), ale aj Kriminálka Kraj (rating 3,4 %). Štvrtkovému večeru nekompromisne kraľuje Dunaj, ten minulý štvrtok uhral sledovanosť 7,6 % a celkovo pri obrazovke Markízy sedelo 472-tisíc divákov.

Všetko nasvedčuje tomu, že Jama levova jasne naznačila, že druhá séria bude najslabším miestom v jesennej programovej štruktúre Markízy a nedosiahne na jej ostatné tituly. Už prvá séria mala pred rokom ťažký rozbeh. Úplne prvú epizódu vtedy sledovalo len 95-tisíc divákov. Počas nasledujúcich týždňov sa výkon relácie začal zlepšovať, zo 130-tisíc sa neskôr vyhupla na 150-tisíc. Najväčší úspech zožali posledné časti prvej série, keď sa výkon prehupol cez 3 % sledovanosť v komerčnej cieľovke. Predposledná časť dosiahla rating 3,6 % s trhovým podielom 22,3 %.

Práve rastúca sledovanosť druhej polovice prvej série presvedčila Markízu, aby oficiálne potvrdila nakrúcanie pokračovania.

Natáčanie nových epizód Jamy levovej trvalo deväť dní, pričom príprava celého projektu zabrala približne pol roka. Najdlhšou časťou prípravy boli dôkladné castingy. Producenti sa osobne stretli s takmer 100 podnikateľmi a s ďalšími viac než 200 možnými kandidátmi boli v telefonickom kontakte. Pred investorov napokon predstúpilo 45 uchádzačov o investíciu do svojho projektu. Aby sa podnikateľ dostal pred investorov, musel zaujať svojou prezentáciou, mať zaujímavý príbeh, osobnosť alebo produkt, predložiť základný biznis plán a preukázať odhodlanie.