Nemecký mediálny koncern RTL Deutschland plánuje zrušiť 700 z celkových asi 1 900 pracovných miest. Firme totiž hrozí, že sa jej vydavateľské podnikanie prepadne do straty. Po zlúčení s nemeckým vydavateľstvom Gruner + Jahr sa podnik plánuje sústrediť na kmeňové časopisy, ako je napríklad Stern, investovať do digitálneho obsahu a vydávanie ostatných magazínov zastaviť alebo ich predať.
Zrušenie titulov
Konkrétne v portfóliu zostane 13 značiek: Stern, Geo, Capital, Stern Crime, Brigitte, Gala, Schöner Wohnen, Houses, Couch, Geolino, Geolino mini a digitálne vydávané Eltern a Chefkoch. Podľa spoločnosti tvoria tieto tituly okolo 70 percent tržieb. Do roku 2025 sú plánované investície približne za 80 miliónov eur.
Všetky ostatné tituly časopisov firma buď pozastaví alebo predá. RTL nevidí žiadnu budúcnosť, napríklad pre značky Geo Era a Geo Knowledge, Brigitte Woman a View.
Protest proti predaju
RTL Deutschland začlenila nemeckú časopisovú divíziu vydavateľstva Gruner + Jahr do svojho portfólia vlani a dúfa v synergie. Oba podniky patria do skupiny Bertelsmann. V posledných mesiacoch RTL skúmala portfólio časopisov. Zamestnanci i odborári protestovali proti možnému predaju titulov tohto hamburského vydavateľstva, ktoré bolo po desaťročia jedným z najvplyvnejších mediálnych domov v Európe.
„Grunerovou stratégiou do budúcnosti je sústrediť sa na kľúčové značky a hlavné tituly," povedal agentúre DPA generálny riaditeľ RTL Thomas Rabe. „V kľúčových značkách vidíme významnú hodnotu. A medzi hlavnými značkami Gruner + Jahr a RTL vidíme výrazné synergické efekty nielen v redakčnej spolupráci, ale predovšetkým v marketingu," dodal.