Game of Thrones sa vrátilo rekordne

Ani uniknutie prvých štyroch častí novej série seriálu Hra o tróny nezabránilo diváckemu hitu prepísať na americkom trhu doterajší rekord. Seriál HBO mal v nedeľu dosiaľ svoju najlepšiu sledovanosť v rámci premiéry a prezretí v archíve v rovnaký deň podľa merania agentúry Nielsen. Na štart piatej série bolo zvedavých 7,99 milióna Američanov. Doterajšie maximum Hry o tróny bolo na úroni 7,2 milióna. Oproti štartu predošlej série sa publikum zväčšilo o vyše milión ľudí – prvý diel štvrtej série mal 6,84 milióna divákov. Sedemmiliónovú hranicu prekonal seriál prvý raz vlani s piatou epizódou štvrtej série, dodáva Variety.

Nemcia riešia televízny podvod roka. Dianie v reality šou riadila produkcia

Game of Thrones Zdroj: SITA/AP

Kľúčové aktivity CME nie sú na predaj

Spoločnosť CME, ktorej patrí televízia Markíza, nemá v agende momentálne predaj žiadnej zo svojich hlavných mediálnych aktivít, povedal v rozhovore pre Mladú frontu Dnes výkonný riaditeľ Christoph Mainusch, ktorý zároveň šéfuje českej TV Nova. Ako ďalej informuje BroadbandTVnews.com, CME chce naďalej pôsobiť na šiestich európskych trhoch a zbaviť sa je ochotná len projektov mimo vysielania – vlani napríklad predala spoločnosť český Bontonfilm a aktuálne sa niektorých aktivít zbavuje v Rumunsku. Spoločnosť chce podľa očakávania zvyšovať príjmy najmä v digiáli a ponúkať obsah cez čo najviac platforiem. Videotéka Voyo má podľa Ch. Mainuscha aktuálne v ČR 28-tisíc predplatiteľov.

Bauer Media pridáva časopis o športe a autách

Vydavateľstvo Bauer Media, ktoré podniká aj na Slovensku, začína na domácom trhu v Nemecku od 15. apríla vydávať časopis Sport & Luxury Cars, nový titul o športe a športových vozidlách. Na začiatok vytlačí 80-tisíc kusov, časopis sa bude predávať za 5,50 eura. Magazín na 124 stranách zahrnie najmä autotesty a porovnania. V Superteste jeden z automobilov preverí aj na pretekárskom okruhu. O periodicite novinky zatiaľ vydavateľstvo neinformovalo, píše Meedia.de.

Armáda, ktorá stráži Facebook

Zaujímavú infografiku o moderátoroch, ktorí filtrujú obsah na Facebooku, zverejnil portál Adweek. Podľa nej ide o 800 – 1 000 ľudí, teda až tretinu zamestnancov firmy, ktorí v nej pracujú na plný uväzok. Armáda „strážcov“ obsahu hovorí 24 jazykmi a podľa niektorých informácií ide napríklad o čerstvých absolventov univerzít v USA, ale aj lacnejšiu pracovnú silu z Ázie, kde pracovníci dostávajú menej ako dolár na hodinu. Podľa Adweeku ide o psychicky náročnú prácu, v ktorej zamestnanci v priemere vydržia len 3- 6 mesiacov. Infografika ďalej vysvetľuje, ako prebieha na najväčšej sociálnej sieti filtrovanie obsahu, aj ktorý content je najviac moderovaný – patrí sem zobrazovanie nevhodnej sexuality, zakázaných obrázkov (vraždy, samovraždy) či nelegálna činnosť (domácie násilie, užívanie drog). Na Facebooku je mimochodom asi 83 miliónov falošných profilov a každú sekundu vznika päť nových účtov. Na sociálnej sieti sa denne zdieľa 4,75 miliardy príspevkov.

Google je v logu opäť interaktívny

Vyhľadávač Google v utorok použil vo svojom logu ďalšiu interaktívnu obmenu, takzvaný Doodle. Tentoraz si v ňom pripomína 155. výročie doručenia prvej poštovej zásielky konskou poštou The Pony Expres v USA. Google k výročiu uviedol ľahkú hru, kde má súťažiaci sám doručiť niekoľko zásielok a zdolávať pri tom prekážky, ako sú lupiči, kaktusy či prírodné živly, píše Mashable. Špeciálne Google logá majú väčšinou formu obrázku respektíve modifikácie pôvodného loga vyhľadávača. Ani interaktívne varianty ale nie sú ojedinelé, vlani sa napríklad dala na výročie Rubikovej kocky skladať jedna na webe Googlu online.

Podvod v nemeckej reality šou

Nemeckom otriasa kauza z reality šou Newtopia, v ktorej majú súťažiaci na odľahlom mieste budovať novú spoločnosť. Produkcia súťaže zabudla na nepretržitý internetový stream z 360-stupňovej kamery, na ktorom si pozorní diváci v noci z nedele na pondelok všimli, že so súťažiacimi sa stretla produkčná relácie a rozoberala s nimi niektoré udalosti z minulých dní. Formát sa pritom profiloval ako „kontajnerová“ šou, kde do života účastníkov nezasahujú prakticky žiadne vonkajšie vplyvy, na rozdiel od napríkad Big Brother, a všetko je len na samotnej skupine ľudí obývajúcich spoločný priestor. Ako prvý na televízny podvod upozornil web DWDL.de, ktorý spomína aj návody na „oživenie“ deja zo strany produkčnej účastníkom. Tvorcom sa nepáčilo, že v šou sa nedeje nič „veľké“, samotná produkčná na úvod stretnutia so súťažiacimi navyše priznala, že je opitá. Televízia Sat.1 sa za udalosť ospravedlnila, uviedla, že zistí, prečo sa členka výkonného štábu Talpy, ktorej formát patrí, ocitla medzi súťažiacimi. Talpa sa bráni tým, že v každej reality šou sa produkcia o súťažiacich do istej miery stará a radí im. To však nemeckým médiám nestačilo ako argument, šou premenovali posmešne na „Faketopia“. Spochybnili zároveň, či aj v prípade holandského originálu Utopia nešlo o scripted reality, ako v prípade Nemecka.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)