Najsledovanejším programom dňa sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala úvodná epizóda 3. série seriálu z lekárskeho prostredia Druhá šanca. V cieľovej skupine 13 - 55 sa uviedla s ratingom 6,7 % aj trhovým podielom 25,5 %. Inkognito na Jojke v rovnakej cieľovej skupine síce zaostala s podielom na trhu 15,4 %, avšak oproti svojím štandardným výsledkom porástla a film Cesta odvahy zaznamenal na verejnoprávnej Jednotke podiel na trhu dokonca iba 3,0 %.

Prvú časť tretej séria Druhej šance si celkovo pozrelo 405-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania Druhá šanca zasiahla až 576-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Pre Markízu je návrat Druhej šance po dvojročnej pauze prekvapením. Oproti prvým dvom sezónam seriál zažil väčšiu stratu divákov. Či je to nový trend vývoja sledovanosti alebo je to dôsledok predĺženého leta ukážu najbližšie týždne.

Pre porovnanie: Prvá séria Druhej šance mala priemernú sledovanosť 10,7 % a trhový podiel 28,6 %, pričom pod desať percentnou ratingovou hranicou bola len prvá epizóda (9,4 %), všetky ďalšie epizódy si už držali sledovanosť nad magickými desiatimi percentami. Sedem epizód dokonca prekonalo hranicu jedenástich percent.

Štart druhej série na jeseň 2022 si nenechalo ujsť až 503-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a vysoké čísla dosiahla prvá epizóda aj v komerčnom publiku 12 až 54 ročných divákov, kde si pripísala sledovanosť 9,5 % a podiel na trhu 30,4 %.

Finálovú epizódu druhej série sledovalo v rámci 2. série rekordných 563-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania mal dosah až na 677-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).


Všetkých 16 jesenných epizód Druhej šance zaznamenalo v cieľovej skupine 12–54 priemerný rating 9,5% a trhový podiel 30,6%. Každý pondelkový večer si k obrazovkám Markízy sadalo v priemere 523-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Druhá šanca tak aj s 2. sériou potvrdila status jednoznačne najsledovanejšieho a najobľúbenejšieho pôvodného seriálu na celom slovenskom trhu.

Farma takisto s poklesom

Víťazným štartom sa môže pochváliť aj nasledujúca dlhoročne obľúbená reality šou Farma. V cieľovej skupine 13-55 bola jednotkou na trhu s ratingom 3,3 % a trhovým podielom 21,9 %. Prvá epizóda s moderátorom Marekom Fašiangom, umelou inteligenciou Alicou a novou zostavou súťažiacich, vrátane štyroch výrazných exfarmárov mala v čase vysielania dosah na 337-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Farma takisto medziročne klesla. Predchádzajúcu sériu v priemere sledovalo 250-tisíc divákov.

Farma 15 pred rokom v cieľovej skupine 12 – 54 bola jednotkou na trhu s ratingom 4,4% a trhovým podielom 26,9%. Prvú epizódu Farmy s novým konceptom súboja troch generácií si nenechalo ujsť celkovo 233-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom dosah mala na 332-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V roku 2022 Farma 14 štartovala s ratingom 4,7% a nadpriemerným trhovým podielom 25,8%. Prvá časť predchádzajúcej série pritiahla k obrazovkám celkovo 270-tisíc divákov, pričom dosah mala až na 456-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Jednotkou na trhu v cieľovej skupine 13 - 55 bola Markíza aj podvečer so štartom 4. série populárneho rodinného seriálu Mama na prenájom (rating 3,5 % / share 20,8 %).

V septembri 2023 odštartovala Mama na prenájom s 284-tisíc divákmi v 12+. Pre zaujímavosť, úplne prvú časť seriálu odvysielanú v januári 2023 sledovalo až 417-tisíc divákov.