Na Sat.1 sa dobre vyvíja nedeľný premiérový seriálový dvojblok NCIS – The Mentalist. Akvizície z americkej CBS mali minule dokonca viac divákov ako všetko ostatné na konkurenčných staniciach. NCIS (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) o 20:15 si pozrelo 1,64 milióna ľudí od 14 do 49 rokov a The Mentalist 1,57 milióna. Trhový podiel NCIS bol 17,3 % a Mentalist mal 15,1 %.

NCIS pôjde na Markíze. V Nemecku už dokázal, že vie byť jednotkou (sledovanosť v Nemecku)


Milionár mal so špeciálnou časťou skoro dvakrát lepší share ako s bežnými vydaniami.

Až za Sat.1 skončila jej sestra ProSieben s "blockbusterom" Vitajte v džungli (The Rundown, 15,6 %). Menej než zvyčajne sa darilo RTL, ktorá ponúkla animovanú disneyovku Dinosaurus (Dinosaur, 15,1 %). Snímka išla vo free-TV premiére, avšak nejde o úplnú novinku – napríklad u nás ju vysielala už aj Jednotka.

NCIS a Mentalist nesklamali, odkedy sa 1. marca ocitli vedľa seba. Stabilné sú dlhodobo; NCIS sa drží nad sedemnástkou, Mentalist nad štrnástkou. V oboch prípadoch je to pre Sat.1 nadpriemer.

Premiérovú sériu NCIS chystá na leto do prime-timu Markíza. Viac informácií.

Pondelok, 20:15. Okrem The Mentalist v Nemecku zaujala aj ďalšia americká novinka sezóny 2008/2009 Fringe. Stanici ProSieben priniesla minulá časť share 17,7 % a takmer sa dostala na miesto trhovej jednotky. Od Milionára na RTL ju delila iba jedna desatina. Fringe medzitýždenne stúpol o vyše dva body vďaka miernejšej konkurencii: kým minule vysielala Sat.1 silný Hriešny tanec (Dirty Dancing, 18,7 %), teraz mala v programe Krásku z Manhattanu (Maid in Manhattan, 12,5 %). Okrem ProSieben to pomohlo aj CSI: NY na Voxe (11,0 %), ktorý v porovnaní s minulým týždňom získal takmer tri body.

Piatok, 20:15. Milionár máva bežne trhové podiely len okolo priemeru RTL; v cieľovke 14 – 49 už "nemúti" toľko vody ako kedysi. S hviezdnym špeciálom však stále dokáže uhrať výrazné nadpriemery. Ten posledný piatkový mal share 32,4 %. ProSieben úspešne konkurovala Stefanom Raabom, ktorý si tentoraz zahral futbal na hokejovom ihrisku v šou Deutscher Eisfußball Pokal 2009. Share 18,1 % znamenal výkon nad priemermi stanice. Neprepadol ani kabel eins so seriálmi Stratené duše (Ghost Whisperer, 7,7 %) a Odložený prípad (Cold Case, 7,1 %). Veľmi zle na tom bola Sat.1; šou Najlepší nápad Nemecka (Die beste Idee Deutschlands) vyrobil hlboký podpriemer 4,4 %.

 

Nemecko: Top 10 – 25. až 31. mája 2009

relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)

1. Milionár – špeciál (Wer wird Millionär? – Prominenten-Special) - RTL - piatok, 20:14 - 3,14 mil./32,4 %

2. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:14 - 2,94 mil./25,1 %

3. Liga majstrov (Champions TV: Manchester United – FC Barcelona) - Sat.1 - streda, 20:44 - 2,91 mil./24,3 %

4. Nasadenie medzi štyrmi stenami – špeciál (Einsatz in 4 Wänden – Spezial) - RTL - pondelok, 21:15 - 2,60 mil./22,1 %

4. Bez dlhov (Raus aus den Schulden) - RTL - streda, 21:14 - 2,60 mil./20,9 %

6. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:15 - 2,58 mil./22,6 %

7. DFB-Pokalfinale Männer - ARD - sobota, 20:04 - 2,37 mil./26,0 %

8. Kde je Fred? (Wo ist Fred?) - Sat.1 - štvrtok, 20:14 - 2,32 mil./20,8 %

9. Extra - Das RTL-Magazin - RTL - pondelok, 22:15 - 2,26 mil./25,1 %

10. C.S.I.: Kriminálka Las Vegas (CSI: Crime Scene Investigation) - RTL - streda, 21:14 - 2,60 mil./20,9 %

 

Celotýždenné podiely. RTL mala slabý víkend s podielmi okolo dvanástky, v nedeľu dokonca skončila až za ProSieben. Týždenný priemer si napriek tomu vylepšila (16,6 %). ProSieben (11,7 %) sa bez Topmodelky vrátila do podpriemeru. Dokonca ju predbehla Sat.1 (11,9 %), ktorej vyšiel najmä stred týždňa. Štvrtá skončila Vox (7,1 %), piata ARD (6,9 %), šiesta RTL II (6,4 %), predposledný, no aj tak dobrý kabel eins (6,2 %) a posledná ZDF (5,4 %).

Zdroje údajov:

  • • správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dďležitým posunom v sledovanosti relácií
  • • ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
  • • rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
  • • podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.