Udalosť týždňa
Bol to týždeň mediálnych popráv. Smrteľný ortieľ vyslovili nad Modrým z neba aj rádiom Viva. V prípade rozhlasovej stanice to vyzeralo beznádejne už od minulého roka, keď Rada pre vysielanie a retransmisiu pridelila frekvencie firmy Rádio Viva (ktorej licencia vyprší k 21. decembru 2013) neznámej spoločnosti Corporate Legal. Hoci Najvyšší súd rozhodnutie pred časom zrušil, mediálny orgán tento pondelok balík frekvencií opätovne pridelil Corporate Legalu. Ak máte hodinku voľna, genézu prípadu (treba povedať, že z pohľadu licenčnej rady) nájdete tu.
Zdroj: SITA
Čoraz pravdepodobnejší koniec Vivy súvisí s vlastníckym bordelom medzi pôvodnými a súčasnými majiteľmi, pričom harmonické to nie je ani medzi súčasnými medzi sebou, podľa všetkého. Podľa niektorých komentárov na sociálnych sieťach je tak vlastne dobre, že Vivu odstavili.
Problém je, že licenčná rada pridelila frekvencie firme, ktorá nemá jediný dôkaz, že neprinesie rovnaký vlastnícky chaos. Viva až na občasné komunikačné výstrelky nedávala poslucháčom pocítiť, že v pozadí to vrie rôznymi spormi.
Stanica mala podľa MML-TGI stabilnú štvorpercentnú počúvanosť, čo je štyrikrát viac ako väčšina ostatných „ambicióznych“ projektov, ktorým rada naštedrila lukratívne frekvencie.
Corporate Legal „smrdí“ dojmom nastrčenej firmy, za ktorou sa skrýva dosiaľ (a možno aj na veky vekov) neznámy majiteľ. Projekt firmy vo výberovom konaní pôsobil skôr amatérskym dojmom a subjektívne (lebo to je hlavný atribút, podľa ktorého sa na Slovensku prideľujú rozhlasové frekvencie) rádio nemalo čím tromfnúť Vivu.
Na strane druhej, je dosť pravdepodobné, že zo strany nového majiteľa išlo dosiaľ celý čas len o hru a už čoskoro – teda až výberové konanie dospeje do definitívneho, neodvolateľného štádia – predstaví úplne iný projekt. Ako to v minulosti spravili úplne iné rádiá.
Vzhľadom na relatívny a rozvojaschopný úspech Vivy sa táto stanica vráti – len pod iným menom a s inými majiteľmi, ktorí budú mať situáciu pod kontrolou. Netransparentnosť médií sa však týmto rozhodnutím Rady pre vysielanie a retransmisiu opäť len posilnila.
Ak máte nutkanie vyjadriť svoj názor ku koncu Vivy, môžete tak spraviť aj formou petície. Bude mať určite veľký vplyv.
V skratke
- Skončilo aj Modré z neba... teda má prestávku a na jar sa nevráti, čo je zväčša okrasný opis pre zrušenie programu, ktorý neublíži citlivým televíznym dušičkám. Dôvod je zrejmý – peňáze. Šou bola aj po rokoch superúspešná, ale pod novým manažmentom Markízy to nie je dôvod na bezbrehé rozhadzovanie zdrojov, ak firma smeruje do straty. Bude zaujímavé pozorovať, ktorá z televízií najrýchlejšie využije dieru na trhu znásilňovania slzných vačkov. Možno to pomôže emotívnemu veteránovi Pošta pre teba na Jednotke.
- Slovenský Google zverejnil rebríčky najvyhľadávanejších pojmov za tento rok. Najviac rástol záujem o bločkovú lotériu. Náš tip – o rok sa neocitne ani v top 10. Zoznam najvyhľadávanejších pojmov opäť ukázal, že ľudia sú leniví zadávať pri otváraní stránok národné domény. V rebríčku sa až na TV program neumiestnil ani jeden výraz, ktorý by odhalil, čo slovenských používateľov skutočne zaujíma. A ak chcete kruté stretnutie s realitou, pozrite si rebríček najvyhľadávanejších výrazov na YouTube. Mnohí z vás sa určite budú cítiť smrti veľmi bližšie ako pred prečítaním zoznamu.
Reklama – neprepínať
Zoberme produkt, ktorý sa tu už vlastne vyše roka predáva, vymyslime mu „k-k-k-rejzi“ názov a uveďme ho na trh oficiálne. Agentúra 2create dostala na starosti vytvoriť komunikačnú kampaň pre japonskú značku telových ohrievačov Hakugen. Telový ohrievač však neznie veľmi pútavo... po samoške, drogiške či bioške je tak na trhu aj teploška. Lesbian pun intended. Či sa názov, nehovoriac o produkte, uchytí, je zatiaľ vo hviezdach. Nápad ale minimálne vtipný je. O čom svedčí aj čítanosť tohto článku.
Hakugen teplošky