Napriek HD Slávika 2010 porazil Farmár hľadá ženu

Výkonnosť eventu Slávik na Markíze z roka na rok klesá. V cieľovej skupine 12+ dosiahlo piatkové odovzdávanie hudobných cien najnižší trhový podiel od zavedenia peoplemetrov - 32,8 %. Nepomohlo, že išlo o jej vôbec prvý pôvodný program odvysielaný vo vysokom rozlíšení. Aktuálny sezónny priemer lídra je 31,3 %. Každoročná nákladná šou spoločností Forza a Oklamčák Production dosiahla rating 13,4 % a pozrelo si ju 633-tisíc divákov.

Napriek HD Slávika 2010 porazil Farmár hľadá ženu
Zdroj: ¼udovít Vaniher

Slávik 2010 si pri trhovom podieli medziročne pohoršil o necelé dva percentné body. O niečo úspešnejší bol v strategickej cieľovej skupine 12-54 s trhovým podielom 34,7 % a ratingom 11,9 %. Najsledovanejší nespravodajský program piatka však odvysielala Joj. Farmár hľadá ženu dosiahol v 12-54 podľa tlačovej správy rating 12,3 % a podiel 37,1 %. Šou pritiahla k obrazovkám 636-tisíc divákov v 12+ a zaznamenala rating 13,4 % a o niečo nižší share 35,4 %. Dobrý nábeh jej tradične robil denný seriál Panelák (588-tisíc, 12,4 % / 29,4 % v 12+ a 11,0 % / 31,7 % v 12-54).

Jednotka STV stála v piatok v úzadí, mierne nadpriemerný výsledok dosiahla Kaviareň Slávia (261-tisíc, 5,5 % / 13,0 % v 12+), odliv divákov začal pri Top Star Extra (217-tisíc, 4,6 % / 11,1 % v 12+) o hercovi Milošovi Kopeckom a vyvrcholil pri Správach a komentároch (69-tisíc, 1,5 % / 4,0 % v 12+).  

Sledovanosť Slávika klesá už piatym rokom. Najvyšší trhový podiel 43,7 % v 12+ dosiahol v roku 2006 prvý Slávik v štýle MTV pod taktovkou Pyca, druhý bol na tom tiež dobre, aj keď podiel mal slabší (39,4 %). Napríklad v roku 2005 dosiahol prenos podiel 35 %, vtedy na Markízu taktiež tlačila Joj s prenosom VyVolených s podielom cez 30 %. Markíza sa vtedy výsledkom dokonca pochválila v tlačovej správe.

Slávik v slede rokov (12+)

• 2010: 32,8 % (633-tisíc divákov)

• 2009: 34,7 % (676-tisíc divákov)

• 2008: 37,7 % (733-tisíc divákov)

• 2007: 39,4 % (757-tisíc divákov)

• 2006: 43,7 % (786-tisíc divákov)

• 2005: 35,0 % (725-tisíc divákov)

Slávik tento rok vstúpil do svojho trinásteho ročníka. Markíza event niekoľko týždňov intenzívne propagovala. Televízna kampaň bola postavená na motíve zvukov a ruchov mesta, v pozadí ktorých bolo počuť rôzne hudobné štýly. V piatok pred Televíznymi novinami odvysielala aj mimoriadny päťminútový živý vstup spred Starej tržnice (576-tisíc, 12,2 % / 34,8 % v 12+), ktorý počas dňa avizovala v textovej lište. V pravom dolnom rohu obrazovky sa tiež pravidelne objavoval tohtoročný symbol eventu.