Konfrontačný tón televízií v predošlých obdobiach bol skôr sporadický, aktuálne načasovanie informovania o sledovanosti však pripomína, že sa začalo obdobie, keď je záujem o televíznu reklamu najvyšší a jej cena tomu zodpovedá.

Do konkurenčného súboja priliala oheň najprv Joj, ktorá trh informovala, že v septembri mala až v 27 prípadoch sledovanejšiu hlavnú spravodajskú reláciu ako iné televízie. V strategickej cieľovke 12 – 54 predstihla podľa prezentovaných údajov Markízu 14-krát.

Noviny TV Joj mali v komerčnej cieľovky priemerný rating 7,1 percenta, v univerzálnej 12+ 10,9 percenta. Joj zároveň upozornila, že s Najlepším počasím bola lídrom trhu 25-krát v 12+ a 18-krát v 12 – 54. Pri Športe mala navrch v univerzálnej cieľovke 22-krát.

„Medzimesačne vzrástol výkon TV Joj v prime time o 1,9 % na rovných 20,0 %,“ informovala televízia v tlačovej správe, kde porovnala výkonnosť v septembri a auguste, keď však ešte bežala v off season režime.

To Joj „spočítala“ na druhý deň Markíza, keď informovala o svojich číslach. Medziročne líder rástol v cieľovke 12 – 54 o vyše 2,5 percentuálneho bodu na priemernú hodnotu 32,6 percenta. V prime-time bol nárast o 1,2 bodu na 33,6 percenta.

„Konkurenčná televízna skupina zaznamenala v rovnakom období v oboch parametroch pokles,“ uviedla Markíza v stredajšej tlačovej správe.

Televízia tiež pripomenula, že vysielala najsledovanejší program na celom trhu v deviatom mesiaci – úvodný diel Hornej Dolnej, ktorý dosiahol rating 15,5 percenta v komerčnej cieľovke a trhový podiel 43,3 percenta.

PR oddelenia televízia zviedli súboj aj pri menších staniciach. Joj ako prvá informovala, že Plus si medziročne zlepšila share v hlavnom vysielacom čase o 0,4 percentuálneho bodu na 4,5 percenta. Wau zas rástla v prime-time o 0,8 bodu na 1,9 percenta.

Markíza nezáhaľala a pripomenula výkonnosť svojej stanice Doma, pri ktorej vyzdvihla premiérovú komédiu Ženích navyše (rating 3,3 % / share 10,7 % v 12-54) aj nadpriemernú sledovanosť seriálu Vymenené životy. Pri stanici Dajto zas Markíza spomína priame prenosy z hokejového Svetového pohára, pri ktorých bola najsledovanejšia tretia tretina semifinálového duelu Švédska a Tímu Európy (rating 8,2 %, share 19,5 % v 12 – 54).