
Najsledovanejší spot za rok 2011 mala Tatra banka na produkt Smart fond, ktorý sa vysielal na Jednotke STV 1. mája o 20:35 v reklamnom bloku počas zápasu Slovenska s Nemeckom na MS v hokeji. Najvyššiu hodnotu mal na druhej strane spot Coca-Coly odvysielaný 15. novembra pred športovým spravodajstvom TV Joj. Špeciálny spot totiž trval neštandardných 60 sekúnd. Vyplýva to z monitoringu reklamy TNS Slovakia za rok 2011.
Diváci slovenských celoplošných televízií boli vlani vystavení 651-tisíc TV spotom, respektíve 4 038 hodinám reklamy. Počet odvysielaných spotov vzrástol medziročne o dve percentá, pričom údaj nevyjadruje, koľko reklám si diváci v skutočnosti pozreli.
Podľa dĺžky odvysielaných reklám bolo najviac TV spotov na TV Joj (28 % z celkovej stopáže všetkých reklám), až potom na Markíze (26 percent). Hoci trhový podiel Doma bol niekoľkonásobne nižší ako share materskej televízie Markíza, na ženskej stanici bolo odvysielaných až 21 percent z celkovej stopáže reklám. Pri Plus bol podiel 16 %. Nasledovala Ta3 (6 %), Jednotka a Dvojka STV boli na chvoste (2 %, resp. 1 %).
Podiel odvysielanej TV reklamy (podľa celkovej stopáže)

Zdroj: TNS Slovakia
Cenníkový objem televíznej reklamy (bez zohľadnenia zliav, bártrov a bonusov) narástol oproti roku 2010 až o 18 percent – hodnota TV trhu podľa monitoringu bola 550 miliónov eur. Reálne výdavky sú niekoľkonásobne nižšie. Televíziám patril podľa monitoringu viac než 60-percentný podiel na celkovom reklamnom koláči, v ktorom však nie je meraný internet. Viac informácií o výdavkoch v roku 2011.
Priemerná dĺžka jedného TV spotu bola 22 sekúnd, čo bolo o jednu sekundu menej ako v roku 2010. Ako uvádza TNS, súvisí to s poklesom nákupu 30-sekundových spotov a 21-percentným nárastom počtu kratších 20-sekundových reklám. Polminútové spoty napriek tomu zostali najviac využívaným formátom v televízii.
Reklamne najintenzívnejším dňom roka v televízii bol podľa TNS pondelok 5. decembra, keď sa odvysielalo 2 492 spotov v celoplošných televíziách. Markíza vtedy v prime-time vysielala film Kúzelná opatrovateľka, TV Joj mala v programe Panelák a šou Farmár hľadá ženu.
Najdlhší reklamný reklamný blok bol ešte začiatkom minulého roka na TV Joj, ktorá odvysielala až 34 spotov v celkovej dĺžke 12 minút. Nešlo však o lukratívny prime-time, ale dopoludňajšiu reprízu seriálu Profesionáli. TV Joj mala hneď dva takéto bloky 17. a 18. februára.
Okrem minútového spotu Coca-Coly najdrahšie spoty boli na Nekonečný paušál od Orangeu a Magio Digitálnu televíziu od Telekomu. Obe reklamy trvali 40 sekúnd a boli odvysielané na TV Joj počas filmu Admirál 30. októbra.