Najúspešnejší slovenský denný seriál Panelák oslavuje rok

Panelák, denný seriál televízie Joj, má prvé narodeniny. Dodnes sa drží ako najdlhšie vyrábaný a najúspešnejší denný seriál.

Najúspešnejší slovenský denný seriál Panelák oslavuje rok


Jojka vysiela tretiu sériu Paneláka. Jeho "otca" Andyho Krausa medzičasom naplno vyťažila – zverila mu sitkom Kutyil s.r.o. a aktuálne píše aj výpravný seriál do jesennej štruktúry.

Panelák prišiel na svet v pondelok 18. 2. 2008 o 21:00, jeho "otcom" je Andy Kraus. Prvé "miery" – rating 14,2 %, share 37,5 % – znamenali pre dovtedajšiu trhovú trhojku výborný výsledok. Reakcia Markízy na rastúcu Jojku prišla už o mesiac: líder na prelome februára a marca oprášil reprízy Susedov, aby mohol do priamej konkurencie Paneláka odsunúť svoj najvýkonnejší titul: Ordináciu v ružovej záhrade. Na kontraprograming reagovala Jojka tak, že presunula reklamný brejk a vďaka tomu začala dediť divákov po skončení Ordinácie.

Nie každý Panelák sa však vydaril: jeho denné reprízy, nasadené začiatkom roka 2008 do slotu o 17:15, sa nechytali.

Najzásadnejší krok prišiel v apríli 2008: Panelák sa kompletne presunul z 21. na 20. hodinu. Televízia k tomu spustila kampaň "Paneláku svitá na lepší čas od 21. apríla". Výsledkom bolo, že prvá časť vysielaná o 20:00 mala o 40-tisíc viac divákov ako bol dovtedajší priemer seriálu. Seriál Andyho Krausa sa dostal do konkurencie Normálnej rodinky Petra Marcina na Markíze. Už zo začiatku boli peoplemetre viac naklonené Jojke. Normálnu rodinku to stálo krk – zanikla po jednej sérii. Panelák sa rýchlo začal doťahovať aj na ďalší konkurenčný markizácky seriál Priateľky.

Prvý úspešný slovenský denný seriál Panelák sa z obrazoviek nevytratil ani cez leto. Jojka počas dvojmesačnej letnej pauzy využila reprízy – v tom čase mala v archíve 93 epizód. Navyše, aby stále udržiavala záujem o postavy z Paneláka, marketingové oddelenie k nemu vymyslelo letný novinový komiks, zverejňovaný vo víkendovom Novom Čase.

Vstup Paneláka do sezóny 2008/2009 bol opäť podporený výraznou promokampaňou. Televízia Joj ho podporila víkendovým Panelák magazínom. Zámer "odkryť zákulisie výroby, hovoriť o neštandardných, často komických situáciach pri nakrúcaní, ukázať seriálové postavy v reálnom živote a nahliadnuť do ich súkromia" nedosahoval ani staničné priemery a dnes už v programe nie je. Jojka však argumentuje, že po jeseni ho ani nechela vysielať.

Na jeseň prišla prvá vážna kríza: už sa nedarilo odvracať tlak markizáckej Ordinácie v ružovej záhrade. Panelák v utorok a štvrtok prepadával. Programové oddelenie situáciu vyriešilo presunom týchto dvoch častí z 20:00 na približne 21:20. Krok sa vydaril, utorkové a štvrtkové epizódy dosiahli za jeseň priemerný share 29 %. Informáciu získalo Mediálne.sk od hovorkyne Tatiany Tóthovej.

Na jeseň 2008 kúpila Panelák aj česká Prima. Vysiela ho každý pracovný deň ráno v slovenčine. Pôvodne chystala vlastný dabing – diváci si však údajne vyžiadali slovenčinu. Jedna nadabovaná epizóda poslúžila aspoň ako žartík Jojke.

V reklamne slabom zimnom období Panelák opäť zmizol z vysielania. Vrátil sa až 26. januára – prvá časť mala podľa tlačovej správy share 29,3 %.

V bližiacej sa inzertne silnejšej sezóne môže televízia Joj očakávať konkurenciu zo strany Markízy. Trhový líder chystá seriál Rádio a podľa všetkého ho bude vysielať dvakrát týždenne v priamej konkurencii Paneláka. Viac informácií.