Piatok 23. december 2011
Predvianočný večer patril vyrovnanému súboju filmov S tebou ma baví svet (31,9 % v 12-54) na Markíze a Sám doma 2: Stratený v New Yorku (30,0 % v 12-54) na Joj. Verejnoprávna Jednotka STV dosiahla nadpriemerný výsledok s vianočným špeciálom ťažiskového projektu Legendy popu (12,8 % v 12+ a 9,3 % v 12-54). Na stanici Plus vyvrcholila americká spevácka šou X Factor (6,1 % a 8,9 % v 12-54), ženská televízia Doma ponuku alternovala podpriemerne výkonným filmom Úsmev Mony Lízy (3,7 % v 12-54).
Sobota 24. december 2011
Klasická vianočná rozprávka Tri oriešky pre Popolušku (22,2 % / 47,3 % v 12-54) si aj tento rok na Markíze udržala status diváckeho hitu. V strategickej cieľovej skupine 12-54 sa na Štedrý deň stala najsledovanejším programom dňa. K obrazovkám prilákala 1 083 000 divákov starších ako 12 rokov, z ktorých 758-tisíc bolo v komerčne atraktívnom veku medzi 12 až 54 rokmi. Podľa tlačovej správy išlo o najsledovanejší film na trhu za celý uplynulý rok.
Celkovo najsledovanejším programom Vianoc sa podľa tlačovej správy stal nasledujúci špeciál emotívnej šou Modré z neba (19,9 % / 41,2 % v 12-54), ktorý si pozrelo 1 086 000 divákov starších ako 12 rokov, respektíve 679-tisíc z cieľovej skupiny 12-54. Išlo o druhé najsledovanejšie vydanie formátu od začiatku vysielania. Vysoko nadpriemerne sa darilo aj ďalšej tradičnej rozprávke Perinbaba (13,4 % / 40,9 % v 12-54), vysielanej po prvýkrát v HD, ktorá vytvárala nábeh pre Popolušku.
Joj na Štedrý deň najviac zabodovala s animovaným špeciálom Doba ľadová: Mamutie Vianoce (12,3 % / 27,1 % v 12-54), nasledujúci Vianočný Panelák (10,3 % / 21,0 % v 12-54) už oslabila Popoluška a večerná komédia Sám doma - Chceme náš dom späť! (16,2 % v 12-54) v silnej konkurencii Modrého z neba neuspela. S nasledujúcou snímkou Cumlikátor (9,6 % / 27,7 % v 12-54) bola Joj trhovou jednotkou, keď porazila titul Posledné Vianoce (26,8 % v 12-54) na Markíze. Nadpriemerný výkon dosiahla trhová dvojka s popoludňajšou reprízou animovanej rozprávky Leví kráľ (9,9 % / 29,6 % v 12-54).
Verejnoprávna Jednotka STV zaznamenala nadpriemerné výkony s klasickými filmami Vianočné oblátky (8,2 % v 12+ a 7,2 % v 12-54) a Kubo (10,0 % v 12+ a 8,0 % v 12-54). Premiérová česká rozprávka Kúzla kráľov (5,9 % v 12+ a 4,5 % v 12-54) v súboji s komerčnými stanicami neuspela. Menšie stanice ťahali na Štedrý deň za kratší koniec - Plus odvysielala filmy Biblia (2,3 % v 12-54) a Zázrak (3,0 % v 12-54), Doma romantické tituly Legenda o vášni (2,9 % v 12-54) a Láska nebeská (4,5 % v 12-54).
Nedeľa 25. december 2011
Najsledovanejším nespravodajským programom dňa sa v Prvý sviatok vianočný stal večerný film Asterix a olympijské hry (13,5 % / 30,8 % v 12-54) na Markíze. Konkurenčná Joj na svoje pomery uspela s premiérou animovaného filmu Princezná a žaba (11,9 % / 26,9 % v 12-54). Vyrovnaný súboj zviedli nasledujúce snímky Pacho, hybský zbojník (10,0 % / 29,9 % v 12-54) na Markíze a Chodiaca katastrofa (11,1 % / 29,9 % v 12-54) na Joj. Trhový líder výraznejšie uspel až s podvečernou rozprávkou Princezná so zlatou hviezdou (12,6 % / 37,6 % v 12-54), ktorú si pozrelo 726-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Jednotka zaznamenala nadpriemerné výsledky s dvojdielnym večerným filmom Salón sestier Fontanových (11,7 % a 15,3 % v 12+ / 6,4 % a 8,5 % v 12-54). Stanica Plus výrazne zabodovala s premiérou akčného filmu Bozk smrti (8,4 % v 12-54), na ktorý nadviazal reprízový Vianočný Panelák (4,7 % v 12-54). Romantická klasika Odviate vetrom na Doma zaznamenala podpriemerný trhový podiel 3,5 % v 12-54.
Pondelok 26. december 2011
Druhý sviatok vianočný patril televízii Joj, po 20:00 bola jednotkou na trhu s denným seriálom Panelák (13,4 % / 32,5 % v 12-54), ktorý dosiahol rekordný rating aktuálnej série, a akčným filmom Hitman (11,7 % / 30,1 % v 12-54). Markíza s animovanými filmami Kung Fu panda (21,8 % v 12-54) a Shrek 2 (21,5 % v 12-54) neuspela.
Najsledovanejším filmom dňa bola klasická ruská rozprávka Mrázik (13,4 % / 39,5 % v 12-54), ktorú Markíza nasadila na 17:30. Pozrelo si ho 712-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, respektíve 457-tisíc z cieľovej skupiny 12-54.
Nadpriemerný výkon zaznamenal na Jednotke po 20:00 Vianočný koncert Hany Zagorovej (9,0 % v 12+ a 6,0 % v 12-54). Nasledujúca premiérová Filmoviedka s názvom Olé, zápražka (7,4 % v 12+ a 5,6 % v 12-54) dosiahla výkon na úrovni priemeru prvého kanála.
S romantickou filmovou ponukou Rosamunde Pilcherová: Kde sa začala láska (6,5 % v 12-54) a Dokonalý manžel: Skutočný príbeh Laci Petersonovej (7,3 % v 12-54) včera zabodovala stanica Doma. Konkurenčná Plus najviac zaujala s dramatickými videami Blízko smrti (7,8 % v 12-54), na ktoré nadviazali western Bandolero! (5,1 % v 12-54) a snímka Priepasť (5,1 % v 12-54).
Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.
Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.