Najsledovanejším filmom vo vysielaní slovenských staníc od začiatku roka 2009 sa stala akčná Lúpež po taliansky. Televízia Markíza ju vysielala začiatkom roka a spolu s druhým najsledovanejším filmom Záhada bermudského trojuholníka ako jediná prekročila hranicu 700-tisíc divákov.
Keď televízia Joj 1. januára 2009 večer odvysielala komédiu Sám doma 3, oslovila 674-tisíc divákov. Tento počet sa jej už nepodarilo prekonať, preto si snímka doteraz drží prvenstvo v rebríčku najsledovanejších filmov Jojky tohto roka. Trhový podiel snímky bol 31,9 % a v skupine 12-54 sa vyšplhal na 38,2 %. Sám doma 3 má pred druhým najúspešnejším filmom Jojky Van Helsingom náskok vyše stotisíc divákov. Túto slovenskú premiéru vysielanú 21. júna pozeralo 560-tisíc ľudí pri shari 29,8 % (v cieľovke 12-54 až 37,1 %). Celkovo päť filmov Jojky prekročilo polmiliónovú hranicu.
Na Jednotke Slovenskej televízie pol milióna divákov dosiahol len jeden film: reprízová komédia Cez palubu, ktorú videlo v marci presne 505-tisíc ľudí (share 26,3 %). Ďalších viac ako desať titulov bolo nad 400-tisícovou hranicou. Z top 10 Jednotky je až sedem z pondelkového romantického slotu. Z neho najúspešnejší – Rok do svadby – išiel pred necelými dvoma mesiacmi a zaplo si ho 493-tisíc divákov. Trhový podiel mal 23,6 %.
Z hľadiska žánrov sa medzi toptitulmi ocitli rôzne typy – Markíza má medzi najsledovanejšími okrem akčných a dobrodružných aj komédie, triler, či rozprávky. Slovenské komerčné stanice však nepovažujú žáner za to, čo rozhoduje o úspechu vo vysielaní. Riaditeľ programovej divízie Joj a Joj Plus František Borovský pre Mediálne.sk povedal, že skôr pozná žánre, ktorá na Jojke nebudú fungovať: napríklad muzikál alebo sci-fi. Pre Markízu je podľa programovej riaditeľky Martiny Liškovej menej potenciálna okrem iných aj dráma. Pripúšťa však, že nemusí byť vždy neúspešná.
Viac o problematike filmov a kompletný zoznam desiatich najsledovanejších filmov tohto roka na Jednotke, Dvojke, Markíze, Doma, Joj a Joj Plus prinesie Mediálne.sk v publicistike už vo štvrtok.
Poznámka: Mediálne.sk získalo zoznam najsledovanejších filmov od PR oddelení televízií. Vzťahuje sa na obdobie 1. 1. až 13. 12. 2009