Bilbordy na Times Square sú ohrozené

Veľké neónové reklamné plochy na Times Square v New Yorku zrejme porušujú americké zákony. Federálne úrady mesto New York upozornili, že komerčné bilbordy, ktoré sú zároveň turistickou atrakciou, porušujú legislatívu upravujúcu povolenú veľkosť reklamných plôch pri cestách, ktorú sú súčasťou národnej cestnej sieti. A keďže ulice pretínajúce sa na Times Square sa od roku 2012 berú ako prípojné cesty siete, nemali by byť na nich bilbordy s plochou väčšou ako 111 štvorcových metrov, uvádza CBSLocal.com. Ak si New York plochy ponechá, zrejme príde o dotáciu 90 miliónov dolárov od diaľničnej spoločnosti. Typická črta Veľkého jablka zostane nepochybne zachovaná, mesto sa bude chcieť dohodnúť na výnimke zo zákona z roku 1965.

Orphan Black pokračuje aj v budúcom roku

Akčný sci-fi seriál Orphan Black, v ktorom herečka Tatiana Maslany stvárňuje niekoľko verzií - klonov, dostane aj štvrtú sériu. Seriál vysiela pôvodne stanica BBC America. Štvrtá desaťdielna séria bude mať premiéru v roku 2016.

RTL posunula nový diel Wallraffovej investigatívy

Najnovšie vydanie populárnej publicistickej relácie Team Wallraff neodvysiela nemecká RTL podľa plánu. Investigatívny formát, v ktorom sa tím okolo novinára Güntera Wallraffa venuje spoločenským témam, mal ísť do vysielania budúci pondelok. Napokon sa tak nestane a nový termín dosiaľ televízia neoznámila. Rozhodnutie odložiť vysielanie premiérovej časti súvisí podľa G. Wallraffa s novými poznatkami, ktoré sa tímu k aktuálnej téme podarilo zistiť, informuje Quotenmeter.de. O čom bude nová časť, pritom nie je známe, RTL drží tému zakaždým v tajnosti až do televíznej premiéry, aby zabránila subjektom, ktorých sa spravidla nelichotivé zistenia týkajú, šancu nedostatky napraviť či inak sa „brániť“. Relácia Team Wallraff sa v Nemecku zviditeľnila napríklad vlaňajšími zisteniami z prevádzok reštaurácii Burger King. Fastfoodový reťazec musel mnohé odhalenia vysvetľovať v krízovej komunikácii a dokonca neskôr nasadil kampaň so snahou o zlepšenie imidžu.

Komisia chce rovnakú daň pre tradičné aj online médiá

Predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker chce v únii presadiť nižšiu sadzbu DPH pre digitálny obsah v médiách. Komisár zodpovedný za daňovú politiku Pierre Moscovici má príslušný návrh predložiť v roku 2016, informujú agentúry Reuters a APA. Komisár to oznámil v stredu v Bruseli na akcii nemeckého združenia vydavateľov tlače. Agentúry ako príklad uvádzajú, že v Rakúsku platí pre tlač 10-percentná DPH, pre online vydania dvojnásobná. Podobne to je aj v Nemecku (7 vs. 19 percent). Zmena pravidiel je podľa Junckera potrebná, pretože od čias prvej smernice z roku 1991 nastala „malá revolúcia“ v súvislosti s distribúciou obsahu. A výber DPH by mal byť technologicky neutrálny.

Tajná služba mala sledovať novinárov

Nemecká vojenská služba MAD spolu s vysokými zamestnancami ministerstva obrany mala podľa informácií viacerých médií v minulosti „sledovať“ novinárov, ktorí sa dostali k informácii o nepresnosti pušiek G36. Tieto zbrane aktuálne nemecká armáda vyraďuje v počte 167-tisíc kusov po rozhodnutí ministerky Ursuly von der Leyenovej, keďže sa ich chybovosť preukázala. Samotná ministerka údajne o činnosti tajnej služby vedela, no nepodnikla žiadne kroky, informuje Meedia.de (via Spiegel). Na tom, aby sa informácia o zlyhávaní zbraní, ktoré pri prehriatí alebo sústavnom pálení strieľajú veľmi nepresne, nedostala von, záležalo hlavne výrobcovi Heckler & Koch. Sledovaní mali byť novinári Spiegelu, Süddeutsche Zeitung, die Zeit či taz.

Sitcom Mindy Project končí. Zjaviť sa môže na webe

Sicom The Mindy Project s herečkou Mindy Kaling už nedostane ďalšiu sériu. Súčasná tretia tak bude posledná - aspoň na televízii Fox. Ako však píše server Mashable, producenti šou rokujú s online platformou Hulu o pokračovaní. Na stole má byť dokonca zmluva na viacero sérií.

Moderátor ČT sa kŕmil „mekáčom“ v živom vysielaní

Neokrôchaný product placement alebo totálny amaterizmus? V hokejovom štúdiu štvrtého kanála Českej televízie vo štvrtok hosť, bývalý hokejista Pavel Richter viac než okato urobil reklamu fastfoodovému reťazcu McDonald’s. Moderátorka začala vstup sama, kamera snímala celý čas aj jeho prázdnu stoličku. Následne réžia strihla na P. Richtera, ako kráča s táckou zo stanu McDonald’s s hamburgerom a hranolkami. Akoby sa nechumelilo, si sadol na svoje miesto, kým moderátorka ďalej uvádzala vysielanie. Dokonca jej k ústam podstrčil jeden zemiak. Až potom réžia strihla na blízky záber na moderátorku. Mekáč nebol jedinou značkou, ktorá sa vynímala v obraze - na stolíkoch boli aj viaceré fľašky s Coca-Colou. Nápojový gigant si umiestnenie produktu platí aj vo vysielaní RTVS. McDonald’s a Coca-Cola patria k sponzorom šampionátu. 

Hillary Clinton mlčí, NY Times zverejnil otázky bez odpovedí

Hillary Clinton už oficiálne ohlásila, že bude kandidovať na prezidentku USA, no zatiaľ je skúpa na slovo. Od 12. apríla odpovedala iba na sedem novinárskych otázok. Denník New York Times sa napriek odmietavému postoju H. Clintonovej nezdráha klásť otázky a zverejniť ich aj bez odpovedí - uvádzať ich bude v novom formáte First Draft, kam môžu prispieť aj čitatelia, píše Poynter.org. Rozhovor bez priamych odpovedí respondenta zverejnil v minulosti aj denník Sme, keď pred prezidentskými voľbami publikoval „fejkový“ rozhovor s Robertom Ficom. Ten odmetal komunikáciu s denníkom Sme, noviny tak vytvorili odpovede na základe jeho predchádzajúcich vyjadrení.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)