Reality šou s kulinárskou tematikou Najlepšie slovenské torty na obrazovkách TV Joj skončila, posledná časť bola odvysielaná v piatok 10. mája.
V programových plánoch televízie bol formát pôvodne avizovaný aj v dvoch nasledujúcich týždňoch.
Napokon ho v slote vystrieda iná pôvodná relácia VIP Nákupné maniačky. Denný formát s piatimi súťažiacimi, ktoré súperia v tom, ktorá z nich sa dokáže lepšie zladiť v určenom rozpočte a v stanovenom čase, tak príde do prime-time hlavnej stanice Joj s celebritným špeciálom - s nižším počtom účinkujúcich aj menším priestorom na nákup oblečenia.
V lifestylovom programe sa v úlohe „maniačok“ objavia Sisa Lelkes Sklovska, Eva Máziková, Ivana Kičikoleva a Zuzana Plačková. „Pozná ich celé Slovensko. Ich šatníky sú preplnené tými najexkluzívnejšími kúskami. Ale s finančným limitom 500 eur a časovým obmedzením dve a pol hodiny na vlasy, make-up aj oblečenie to bude ťažké. Dokážu to vôbec? Ktorá z VIP celebrít získa titul Nákupná maniačka? VIP Nákupné maniačky odteraz každý piatok večer o 21:40 po Paneláku na Jojke,“ uvádza televízia v informačnom crowle, ktorým vo vysielaní avizuje programovú zmenu.
Nasadenie formátu zrejme nebolo dlhodobejšie plánované vzhľadom na operatívnu programovú zmenu, ako aj júnový cenník reklamy, v ktorom Joj v piatok po Paneláku počítala s filmami.
Najlepšie slovenské torty na Joj štartovali v polovici februára s pôvodným nasadením na sobotu. Po dvoch vydaniach a neuspokojivej sledovanosti televízia reláciu presunula na piatok. Tam si udržiavala relatívne stabilné čísla spravidla na úrovni sezónneho priemeru stanice, respektíve mierne pod ním.
Premiérové vydanie Najlepších slovenských tort sledovalo 313-tisíc divákov v strategickej cieľovej skupine 12-54 pri trhovom podiele 23,7 percenta. Epizódu z 12. apríla videlo ale už len 205-tisíc mladších divákov, hoci share dosiahol podobné číslo - 23 percent. Údaje o sledovanosti dielov zaradených v ďalších týždňoch nie sú k dispozícii.
Uvedením formátu Joj reagovala aj na úspech rovnako zameraných akvizičných šou, ktoré predtým vysielala. Najlepšie slovenské torty sa názvom a sčasti aj obsahom ponášali na pôvodnú americkú reláciu Najlepšie torty (Fabulous Cakes), ktorú Jojka zaradila od septembra 2012, respektíve na Fantastické torty (Ultimate Cake Off), nasadené po nej vlani v decembri.
Nákupné maniačky sú novým pôvodným formátom, jedným z troch, ktoré televízia Joj pripravila pre svoj najmladší kanál, ženskú stanicu Wau, pri jeho štarte – popri súťaži v nakupovaní Wau z vlastnej tvorby prináša Páli jej to! so ženami – súťažiacimi a avizovala aj program Varenie s Luciou.
Z Joj sa na menší kanál krátko po jeho štarte presunula v pracovných dňoch okrem pondelka diskusná talkšou Supermama, o 20:00 stanica vysiela spravodajský magazín Top Star.
Epizódy Nákupných maniačok z predchádzajúceho dňa reprízovala Joj aj na hlavnom kanáli v pracovných dňoch o 15:00, po úprave štruktúry off-timeu od 9. mája však už priestor v popoludňajšom vysielaní nemajú. Spolu s nimi sa vytratili aj reprízy akvizičnej reality šou Ty schudni a ty priber (Supersize vs. Superskinny), vysielanej naďalej na Wau. Namiesto nich Joj od utorka do piatka o 13:50 opakuje Súdnu sieň a o 15:00 zaraďuje inú akvizíciu – Geissenovci – ťažký život milionárov.