Music Box: menej esemeskujúcich, v pláne ďalšie zmeny a MTV ako najväčšia konkurencia

Hudobná televízia Music Box oslávila siedme narodeniny a okrem kvalitnejšieho obrazu a zvuku sľubovaného v tlačovej správe chystá ďalšie novinky – napríklad z vysielania známy Lovematch nahradí podľa šéfa Marcela Děkanovského vlastná aplikácia Bioliser. "A potom budeme reagovať na skutočnosť, že hudobných televízií je tu na tak malý trh priveľa a preto treba ponúknuť ďalšiu zmenu. Isto nie kultúrnu, ani inteligentnú," tvrdí.

Music Box: menej esemeskujúcich, v pláne ďalšie zmeny a MTV ako najväčšia konkurencia

V druhom kvartáli 2009 začal Music Box vysielať po novom – objavilo sa niekoľko nových tematických blokov. Naďalej obsahujú iba videoklipy prerušované jinglami či reklamou, avšak diváci v tom čase nemajú možnosť ovplyvňovať poradie vysielaných klipov prostredníctvom telefonického hlasovania. "Nás program mal vždy byť nepretržitým tokom hudby s interaktívnou možnosťou. Kedykoľvek tento koncept narušíte, stávate sa akýmsi bastardom, lebo potom to môžete meniť každý týždeň a mnohí vám povedia, že to pôvodné bolo najlepšie," myslí si riaditeľ stanice. Zároveň dodáva, že program aj po hocijakých zmenách vždy rýchlo zostarne a nikdy nie je celkom originálny. "Zmeny sme spravili možno len preto, aby sme ukázali, že sa to ľahko dá."

Nová programová štruktúra znížila podiel vysielania ovplyvňovaného divákmi a preto kleslo aj množstvo esemesiek, ktoré tvorili popri predaji reklamy, audiotexových súťažiach a poplatkoch od káblových operátorov jeden z príjmov stanice. Počet 5 000 hlasov denne deklarovaný po štarte vysielania už dnes Music Box nedosahuje. "Počet SMS bol v začiatku relatívne vysoký, lebo sme boli prví. Dnes je možnosť posielať esemesky na všetky športy, tance, sláviky aj holé baby, takže je nižší," priznáva Děkanovský.

Music Box nie je jediná hudobná stanica na slovenskom trhu. Okrem zahraničných káblových televízií ako VH1 vznikla minulý rok musiq1. Děkanovský v máji ešte nevedel posúdiť, ako ich ohrozuje z hľadiska inzercie, keďže pre krízu klesli objemy všetkým médiám, a nevnímal ju ako vážneho konkurenta. Od tohto týždňa vysielajúca MTV Czech vlastniaca licenciu pre Česko i pre Slovensko však znamená hrozbu od začiatku. "Jasné, že je to najväčšia konkurencia. Ale nie preto, že by mala lepší obsah," tvrdí Děkanovský. Možným problémom pre Music Box je, že československá MTV patrí do rodiny CME. "Ponúknu reklamným agentúram všetky priaznivé, takmer monopolné obchodné argumenty: najsledovanejšia plnoformátová Nova, sestra Markíza, Nova Sport, Nova Cinema, Nova MTV a čo by ste ešte chceli? Nova Erotic? Aj to sa dá."

Music Box v apríli po vyše šiestich rokoch vymenil svoju on-screen grafiku. Ide o najvýraznejšiu vizuálnu zmenu v celej histórii interaktívnej hudobnej televízie. Typická žltá lišta s dvomi textovými kraulmi je minulosťou. Ponuku pesničiek teraz diváci vidia vo forme pravidelne sa meniacich údajov v čiernom páse. Viac informácií a ukážky grafiky.

Music Box nezmenil iba svoj grafický vizuál, krátko nato začal tiež vysielať podľa regulárnej programovej štruktúry. Obohatenie interaktívneho prúdu videoklipov o špecializované hudobné bloky je pokusom o celkové spestrenie programu. Nie je však isté, že programová štruktúra Music Boxu ostane v takejto podobe nastálo. O zmenách v televízii hovoril jej generálny riaditeľ Marcel Děkanovský.

Tretí ročník Music Box Awards nebude

Zatiaľ dvakrát išiel na Music Box prenos z akcie Music Box Awards – prvýkrát zorganizovala v spolupráci s agentúrou Stuff ceremoniál v roku 2003 a o rok si to zopakovala. No tretí ročník už nebude. "Môžeme odovzdávať ceny každý týždeň. Ale pripadá nám to smiešne," tvrdí Děkanovský a ako hlavný dôvod uvádza veľkosť trhu – domácich interpretov je zopár a ceny vyhráva pár jednotlivcov. "Pred dvadsiatimi rokmi som sa pýtal Hugh M. Heffnera, ako vymyslel Playboy. Jeho odpoveď o dôležitosti snívania a rebelstva skončila napokon na obyčajnej matematike. Bolo to možné len na najväčšom a najbohatšom trhu na svete. Na Slovensku môžeš vymyslieť stokrát lepší sen, no kto ho zaplatí?" uzatvára. Vlastné hudobné ceny Musiq1 Awards dnes odovzdáva konkurencia: v réžii Rada Štefanova a produkcii Štefanova s Jozefom "Jopom" Poláčkom oslávila prvé narodeniny svojim najväčším eventom. Prvý ročník sa uskutočnil v Banskej Bystrici, ten druhý sľubuje musiq1 o rok v Prahe.