Českú mutáciu hudobnej televízie MTV budú môcť od 1. marca 2010 pozerať už aj zákazníci najväčšieho slovenského káblového operátora UPC Broadband Slovakia. Dočkajú sa jej po vyše troch mesiacoch od začiatku vysielania.
Skoršiemu zaradeniu stanice bránila okrem iných okolností aj zmluva UPC s MTV Networks na šírenie MTV Europe, ktorá bola nastavená nielen pre Slovensko a Česko, ale na celoeurópskej úrovni.
„Máme radosť, že sa nám podarilo vyjednať zaradenie MTV do ponuky spoločnosti UPC a významne tak rozšíriť pokrytie českej verzie MTV, o ktorú je v Českej republike i na Slovensku veľký záujem,“ povedala prostredníctvom tlačovej správy riaditeľka MTV Alex Růžek.
MTV Czech nahradí v ponuke digitálnej i analógovej káblovej televízie európsku mutáciu MTV. "Okrem toho budeme aj naďalej ponúkať hudobné televízne stanice MTV Dance, MTV 2, VH1, VH1 Classic, Musiq1, Music Box, Óčko a C Music - teda vrátane MTV Czech celkom deväť,“ povedal pre Mediálne.sk hovorca UPC Broadband Slovakia Jaroslav Kolár.
Česká mutácia MTV bude v digitálnej káblovke UPC Digital dostupná v ponuke Basic, ktorá je zahrnutá aj v najvyššom balíčku Exclusive. Okrem toho sa stane taktiež súčasťou balíčka Music, ktorý si zákazníci môžu samostatne dokúpiť k najnižšej digitálnej ponuke Entry.
Po zaradení do ponuky UPC už bude MTV Czech ponúkať drvivá väčšina najsilnejších operátorov na Slovensku i v Česku. Po viac než dvoch mesiacoch sa jej minulý týždeň dočkali aj zákazníci satelitnej platformy Digi TV.
- Kompletný zoznam šíriteľov signálu MTV Czech
- Špeciál Mediálne.sk: Československá MTV (aj RSS)
Podľa ekonomického denníka E15 prerába MTV kvôli nedostatočnému pokrytiu státisíce korún. Iba poplatky za licenciu majú mediálny kolos CME stáť mesačne vyše 80-tisíc eur. Ďalšie náklady súvisia so zamestnancami, technikou či dátovými prenosmi.
MTV Czech odštartovala po niekoľkých odkladoch v dôsledku krízy 29. novembra 2009 o 21:00. Podľa optimistických predpokladov Novy ju mal v ponuke okamžite nájsť každý, kto má satelitný alebo káblový príjem. Väčšina divákov však bola naďalej nútená sledovať MTV Europe, ktorá sa podľa pôvodných informácií mala v tento deň z oboch trhov stiahnuť.
Stanica zvolila taktiku pomalšieho rozbehu, v súčasnosti vysiela iba prevzaté programy, ktoré titulkuje alebo dabuje. Relácie z vlastnej produkcie by mali postupne pribúdať v priebehu tohto roka. "Nasadíme ich až vo chvíli, kedy proti ním bude stáť potenciál zodpovedajúcich reklamných výnosov," povedal koncom decembra 2009 generálny riaditeľ TV Nova Petr Dvořák. Najbližšou novinkou je opäť akvizícia, od 17. februára nasadí MTV reality šou Osbournovci.
MTV Czech je primárne zameraná na cieľovú skupinu mladších divákov vo veku od 15 do 34 rokov. Je v poradí 68. kanálom celosvetovej siete MTV, pôsobiacej v 162 krajinách a vysielajúcej v 33 jazykoch.