Aj vzhľadom na dobré počasie vonku nebolo v pondelok večer pri televízoroch veľa divákov. Z tých, čo vysielanie sledovali, si zhruba pätina vybrala Markízu a približne rovnaká množina Jojku.
V komerčnej cieľovke 12 – 54 dosiahla Súdna sieň po 18:15 na Joj trhový podiel 20,1 percenta, Druhý dych štartujúci po 17:55 bol podľa peoplemetrov tesným víťazom s 20,5 percenta. Ratingovo boli na tom oba programy podľa informácií Mediálne.sk zhodne – sledovalo ich 106-tisíc mladších divákov (3,2 %). Súťažný formát 5 proti 5 na Jednotke dosiahol v komerčnej cieľovke po 18:20 podiel 9,5 percenta.
V porovnaní s predchádzajúcimi týždňami to pre Súdnu sieň a 5 proti 5 znamenalo mierny nárast, naopak pre Markízu, ktorá od tohto týždňa dopriala svojmu premiérovému seriálu letnú prestávku, podľa očakávania značný pokles.
V tomto prípade ho zvýraznil aj rekord z konca minulého týždňa, keď Chlapi neplačú v piatok finišovali s rekordným trhovým podielom v rámci druhej série, ktorý v komerčnej cieľovke dosiahol 38,4 percenta.
Maximálny share zaznamenal seriál s Tomášom Maštalírom, Alexandrom Bártom a Dominikou Kavaschovou v hlavných úlohách ešte počas prvej série vlani 22. novembra, keď sa dostal na úroveň 41,5 percenta.
Z celkového pohľadu pri spriemerovaní trhových podielov bola druhá séria „Chlapov“ v slote o čosi slabšia ako prvá, ktorá sa vysielala minulý rok od augusta do decembra.
Druhá séria uvedená v januári 2014 mala priemerný share 30,9 percenta, pričom seriál v priemere sledovalo 237-tisíc mladších divákov. Vlaňajšia prvá séria mala 276-tisícové publikum a priemerný trhový podiel 35,2 percenta.
Napriek mierne klesajúcej tendencii záujmu bol seriál Markízy po celý čas v slote trhovou jednotkou. Joj sa to počas sezóny neúspešne pokúšala zvrátiť vlastným seriálom Klan či novým scripted-reality formátom Ochrancovia. Oba medzičasom z obrazovky stiahla.
Všetkých 174 častí v rámci prvej a druhej série dosiahlo podľa údajov Markízy priemerný trhový podiel 33 percent. Podľa televízie má seriál najväčší úspech u žien vo veku 12 – 34 rokov, v tejto zúženej cieľovke zaznamenalo všetkých 174 odvysielaných častí priemerný podiel 42 percent.
Markíza opätovne potvrdila, že s treťou sériou seriálu Chlapi neplačú počíta v tohtoročnej jesennej štruktúre, televízia avizuje aj niekoľko nových postáv.
Celkovo najsledovanejším programom pondelka bolo Búrlivé víno s podielom 33 percent. Panelák na Joj dosiahol 20,1 percenta.