Mňam TV chce vytvoriť konkurenciu pre obdobne orientované stanice, ktoré zákazníci vybraných operátorov už môžu u nás prijímať – TV Paprika či Food Network.

Vznikajúci kanál sa chce odlíšiť najmä väčším podielom lokálnej produkcie, teda vlastnými formátmi pripravovanými v spolupráci s profesionálmi z odboru.

Variť na Mňam TV tak budú Marcel Ihnačák, Jaroslav Žídek či Emanuele Ridi, tvárou stanice bude aj známy moderátor Jan Rosák. Podiel pôvodnej tvorby vyrábanej v Česku a na Slovensku má prevyšovať 50 percent vysielania stanice.

Popri vlastných reláciách, medzi ktorými bude aj talkšou či pôvodná reality šou, zaradí Mňam TV niekoľko akvizícií, v ktorých sa predstavia kuchári Henston Blumenthal či Gordon Ramsay.

Stanica bude vysielať 24 hodín denne, v Česku bude dostupná aj v terestriálnom vysielaní v Regionálnej sieti 8 Českých Radiokomunikácií.

V rámci ponuky káblových a IP TV operátorov bude Mňam TV platenou stanicou. „Na Slovensko vstúpi takisto ako platený kanál pre predplatiteľov vybraných služieb a operátorov,“ informoval zástupca Axocomu Tomáš Holý.

Spoločnosť zatiaľ neinformovala, ktorí operátori stanicu u nás zaradia ani konkrétny marcový dátum štartu. Podrobnosti zverejní až po štarte. 

Mňam TV bude šírená aj cez satelit, ako informuje Digizone.cz, dostupná bude na družici Astra 3B na pozícii 23,5 stupňa východne, kde ju tak tiež budú môcť naladiť aj slovenskí diváci.

Prevádzkovateľom kulinárskej stanice bude spoločnosť CE Media, ktorú založil britský investor, ktorý má s podobným projektom skúsenosti zo škandinávskych krajín.

„Cieľom Mňam TV je získať v strednodobom horizonte sledovanosť až tri percentá,“ povedala pre ČTK Erika Luzsicza, riaditeľka Axocomu. Na Slovensku sledovanosť platených tematických staníc nepodlieha prieskumu, ktorý realizuje pre PMT spoločnosť TNS Slovakia.