Už desať rokov je na obrazovkách nemeckej stanice RTL kvízová šou Milionár (Wer wird Millionär?) a divákom sa stále nezunovala. Aj po takom dlhom čase zabezpečuje stanici nadpriemerné trhové podiely nielen v najširšej skupine divákov 3+, ale i u mladých a reklamne zaujímavých od 14 do 49 rokov. Obzvlášť, keď v horúcom kresle sedia VIP hostia.
Špeciál s prominentmi odvysielala RTL minulý štvrtok o 20:15. Napriek konkurencii kastingovej súťaže ProSieben Popstars - Du & Ich (14,0 %) bol Milionár mimoriadne úspešný: videlo ho 3,53 milióna Nemcov od 14 do 49 rokov a dosiahol trhový podiel 30,2 %. RTL je v tomto slote so seriálom Kobra 11 (Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei) zvyknutá na nižšie čísla, predošlý týždeň mal 16,2 %.
Milionár nerobí problémy ani s bežnými vydaniami: v pondelok ho videlo 22,4 % divákov, v piatok 19,6 % – vždy obsadil prvú priečku. Samotná RTL dosahuje v novembri priemer 19,3 %.
- Predajca licencie 2waytraffic chce Milionára opäť na Slovensku: Po SuperStar bude Česko Slovenský Talent
Zdroj: RTL
Streda, 21:15. Seriál Lipstick Jungle nebol hit v Amerike: aj keď za ním stála autorka Sexu v meste (Sex And The City), zrušili ho po dvadsiatich častiach. V Nemecku ho stanica ProSieben skúša v prime-time, chce využiť nábehovú krivku po ďalšom primárne ženskom seriáli Zúfalé manželky (Desperate Housewives). Ale potvrdzuje sa, že rovnaké kalibre to nie sú: kým "zúfalky" mali za posledný mesiac priemerný share 15,8 %, Lipstick Jungle stráca, dosahuje 10,8 % a pohybuje sa zväčša v staničných podpriemeroch. Aj keď nejde o vyslovený prepadák, od štartu výkony tohto seriálu kolíšu. Minulý týždeň dokonca v konkurencii futbalu na ARD (29,0 %) klesol na 8,6 %. RTL mala s reláciou Bez dlhov (Raus aus den Schulden) podiel 21,2 % a lepšie než ProSieben skončila stanica Vox so seriálom Life (10,1 %).
Sobota, 20:15. Licencovaná šou Supertalent (na snímke), obdoba nášho Slovensko má talent, vstúpila do fázy, kedy diváci spoznali semifinalistov. S tretím najvyšším podielom série 37,4 % sa stala RTL trhovou jednotku a navyše do podpriemeru poslala svojho najväčšieho rivala ProSieben. Konkurenčná komédia Ako uloviť družičku (Wedding Crashers) mala len 8,6 %, lepšie skončila aj Sat.1 s animovaným filmom Artur a Minimojovia (Arthur et les Minimoys, 11,4 %).
Nemecko: Top 10 – 16. až 22. novembra 2009
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)
1. Supertalent - RTL - sobota, 20:15 - 4,44 mil./37,4 %
2. Spider-Man 3 - ProSieben - nedeľa, 20:14 - 4,17 mil./28,8 %
3. Bača hľadá ženu (Bauer sucht Frau) - RTL - pondelok, 21:14 - 3,88 mil./28,5 %
4. Futbal: Nemecko – Pobrežie Slonoviny (Fußball-Länderspiel: Deutschland - Elfenbeinküste) - ARD - streda, 20:47 - 3,74 mil./29,0 %
5. RTL Spendenmarathon 2009 - RTL - štvrtok, 21:08 - 3,44 mil./25,7 %
6. Milionár – špeciál (Wer wird Millionär? – Prominenten-Special) - RTL - pondelok, 20:14 - 3,00 mil./22,4 %
7. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:14 - 3,25 mil./24,9 %
8. RTL Spendenmarathon 2009 - RTL - štvrtok, 22:06 - 3,18 mil./26,0 %
9. Téma dňa (Tagesthemen) - ARD - streda, 21:36 - 3,18 mil./23,7 %
10. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - RTL - utorok, 20:14 - 3,07 mil./23,9 %
Podiely televízií 14-49
RTL 19,0 % • ProSieben 13,2 % • Sat.1 10,4 % • Vox 7,9 % • ARD 7,1 % • RTL II 6,0 % • kabel eins 5,8 % • ZDF 5,2 %
Celotýždenné podiely. Minulý týždeň sa nemecký mediálny trh mimoriadne hýbal. Trhový podiel si medzitýždenne až o 1,2 bodu vylepšila ARD – vďačí za to stredajšiemu futbalu v prime-time. Rástli aj ProSieben (+ 0,9) a Vox (+ 0,4). Naopak, Sat.1 (- 0,7), kabel eins (- 0,7), RTL (- 0,5), ZDF (- 0,5) aj RTL II (- 0,3) klesali.
Zdroje údajov:
• správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
• podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.