Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) má výhrady voči kvalite priameho prenosu z odovzdávania cien diváckej ankety OTO 2011. "Prenos mal slabšiu úroveň, ako sme očakávali," povedal pre Mediálne.sk programový riaditeľ televíznej sekcie RTVS Andrej Miklánek.

Verejnoprávna inštitúcia je tiež nespokojná, že na evente nemohol vystúpiť jej interpret Miro Šmajda alias Max Jason Mai s pesničkou Don't Close Your Eyes, s ktorou bude reprezentovať Slovensko na súťaži Eurovision Song Contest.  

Event OTO dlhoročne usporiadava agentúra APA - Art Production Agency, ktorej konateľmi a spoločníkmi sú Jana Prágerová a Ladislav Práger. Podľa Prágerovej však agentúra APA projekt zabezpečuje iba po organizačnej a produkčnej stránke, kým režiséra a aj scenáristu objednáva a zazmluvňuje RTVS. "To sú ľudia, ktorí pripravujú program po obsahovej a dramaturgicko-scenáristickej stránke. Nie agentúra rozhodla alebo odsúhlasila, ale tvorcovia programu sa vyjadrujú k tomu, pod čo sa majú podpísať ako pod svoju prácu," povedala pre Mediálne.sk.

Miklánek: STV na OTOvi iba ako hosť - prečo nie?

Miklánek tvrdí, že vystúpenie Mira Šmajdu bolo súčasťou bodového scenára, ktorý RTVS dostal od režisérky priameho prenosu Kataríny Ďurovičovej. Miklánek poskytol tiež scenár OTO, kde toto vystúpenie figuruje. "Bolo to v súlade s viacerými telefonickými rozhovormi, kde sme mali tento prísľub a na jeho základe sme toto vystúpenie aj odprezentovali na tlačovej konferencií k Eurosongu," vysvetlil.

Prágerová oponuje, že Miro Šmajda nikdy nebol súčasťou scenára a jeho pieseň si organizátori eventu mohli prvýkrát vypočuť až 6. marca 2012, teda tri dni pred programom.

"Koncept galavečera OTO bol jasný od začiatku tohto roku a rovnako dlho a intenzívne sa pracovalo na príprave hudobných čísel. Prosba o zaradenie súťažnej skladby Mira Šmajdu prišla zo strany STV až na konci februára. Obratom sme sa k nej vyjadrili a dali sme jasné stanovisko v zmysle, že divácku anketu OTO na premiérovú prezentáciu skladby, ktorá nás má reprezentovať na medzinárodnej autorskej súťaži Eurovision Song Contest, neodporúčame, pretože hudobný obsah OTO je naplnený," uvádzajú v zaslanom stanovisku k celej veci režisérka OTO 2011 Katarína Ďurovičová a scenáristka Bronislava Balašková.

Ďurovičová a Balašková dodávajú, že si vážia tvorbu Mira Šmajdu, myslia si však, že by si jeho skladba zaslúžila priestor v inom programe, kam by sa žánrovo viac hodila. "Snažili sme sa jemu aj televízii vyjsť maximálne v ústrety tým, že sme skladbu nahrali na záznam. Po generálke sme sa s vedením RTVS dohodli, že sa skladba odvysiela hneď po priamom prenose OTO. Rozhodnutie, že sa neodvysiela, sme sa dozvedeli počas priameho prenosu z vysielacieho pracoviska STV," skonštatovali.

Miklánek tvrdí, že sa o zrušení Šmajdovho vystúpenia na OTO 2011 dozvedel telefonicky až v deň vysielania okolo 18:00 od dramaturga RTVS. "Situáciu sme ešte skúšali riešiť na úrovni najvyššieho vedenia. Bola vymyslená alternatíva, že klip, ktorý sa nahral na generálke, sa odvysiela úplne po ukončení prenosu OTO, po reklamnej prestávke. Po konzultácii s interpretom sme od tejto krkolomnej možnosti upustili, pretože klip z generálky nebol tým pravým na premiérovú prezentáciu. Intepret bol pripravený na živé vystúpenie," vysvetlil.

Či bude RTVS absenciu Šmajdovho vystúpenia na OTO 2011 riešiť aj právnou cestou Miklánek, nevedel povedať. "Ja osobne nie som priaznivec súdnych sporov. Už je to za nami. Intrerpreta odprezentujeme v iných našich reláciách."

RTVS podľa Miklánka nemal príliš veľký osoh zo svojej účasti na ankete OTO 2011. "Naše náklady boli na naše pomery astronomické a tejto relácii sme spravili na naše pomery silnú kampaň v našom vysielaní," uviedol. Ako problém vnímal aj bojkot projektu televíziou Markíza. "Mrzelo nás to, lebo bez ich aktívnej účasti už naša investícia do ankety nebola plnohodnotná, predsa len, v roku 2011 bola líder na trhu a vyhlasovanie bez lídra nie je to pravé orechové. Ale vnímali sme to ako súčasť konkurenčného súboja, možno s emotívnym podfarbením na oboch, respektíve troch stranách a snažili sme sa celý prenos postaviť tak, aby sme sa našich kolegov v Markíze ničím v prenose nedotkli," dodal.

Šéf programu televíznej zložky RTVS tiež podotkol, že sledovanosť eventu OTO každým rokom kontinuálne klesá, pričom od roku 2008 sa výkonnosť relácie znížila o takmer 50 percent. "Vieme si predstaviť lepšie investované naše programové peniaze ako do OTO," povedal. Napriek tomu však nevylučuje účasť RTVS na budúcom ročníku eventu. "Máme svoje predstavy, ale odpovedať teraz je predčasné. Závisí aj od charakteru, ak by sme tam mali byť v pozícii hostí ako napríklad tento rok Ta3 a Joj, tak prečo nie?" uzavrel.