Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej funkcie a prečo?

Televízia Ta3 má za sebou zlomový rok, počas ktorého prešla do druhej dekády svojho úspešného pôsobenia na slovenskom mediálnom trhu. Po roku plnom dynamických zmien naša rastúca divácka základňa ocenila, že sa jej spravodajská televízia v novom dynamickom formáte s atraktívnou programovou štruktúrou snaží prinášať ešte rýchlejšie a komplexnejšie informácie a užitočnú publicistiku. Všetky tieto zmeny sa udiali s cieľom priniesť lepšiu službu našim divákom, a preto sú diváci jediní, kto ich môže oznámkovať.

Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu prácu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným udalostiam?

Michal Gučík: Ak sa kríza bude prehlbovať, mediálny trh to pocíti medzi prvými

Top udalosťou v živote Ta3 boli počas roka bezpochyby oslavy spojené s 10. výročím televízie, organizácia kampane a prípravy, ktoré vyvrcholili exkluzívnou návštevou Larryho Kinga na našich oslavách. Ako pozitívny moment vnímam aj výrazné zlepšenie "akcieschopnosti" spravodajského tímu Ta3 pri mimoriadnych udalostiach - či už ide o tragédiu Jaroslavľa alebo pád vlády, ukázalo sa, že televízia dokáže reagovať veľmi dynamicky a priniesť divákom komplexný informačný servis. Tento úspech potvrdili aj štatistiky sledovanosti, ktoré ukazujú, že nastolený trend je správny. To úzko súvisí aj s ďalšou výzvou, ktorú sme tento rok zvládli. Podarilo sa nám stabilizovať tím Ta3, ktorý dnes tvoria odhodlaní profesionáli. A to považujem za najdôležitejšie, pretože každá spoločnosť môže byť iba tak dobrá ako kvalitní sú jej zamestnanci.       

Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?


Osobne vo mne najviac zarezonoval rozpad vlády, pretože vyvoláva otázniky nad zrelosťou tých, ktorým sme zverili moc a zodpovednosť za vedenie našej krajiny. Taktiež ma znepokojuje nepriaznivý vývoj svetovej ekonomiky, ktorý môže mať nepríjemný dopad aj na našu krajinu.

Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Aký dopad na Vašu prácu môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu?

Otvorená slovenská ekonomika je priamo závislá od svetového vývoja. Obávam sa, že ak sa kríza bude prehlbovať, pocíti to aj mediálny trh, dokonca ako jeden z prvých. Spoločnosti, ktoré sa ocitnú pod tlakom na úsporu nákladov totiž medzi prvými zvyknú škrtať marketingové rozpočty. Médiá ako také majú len veľmi malú šancu takýto scenár ovplyvniť.


Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011

Michal Gučík: Ak sa kríza bude prehlbovať, mediálny trh to pocíti medzi prvými