Udalosť týždňa...

Andrej Babiš si krátko po oznámení kúpy českého vydavateľstva Mafra (od nemeckej skupiny Rheinisch-Bergische) rýchlo zavaril, keď ako kvázi-nový šéf zavolal novinárovi Lidových novin a dožadoval sa informácie, prečo denníky nezverejnil správu o tlačovke jeho politickej strany.

Podnikateľ riešil krízovú situáciu rýchlo – ospravedlnením redakcii a angažovaním novinára Karela Hvížďalu, ktorý má vypracovať etický kódex pre MF Dnes a Lidovky.

Ten by mal ukotviť nezávislosť redakcie od nového majiteľa – či už jeho firiem, alebo politických ambícií.

Mediálne/7: Schyľuje sa k bitke o Martina Jakubca

Celý lapsus budí dojem, že A. Babiš nechtiac veľmi rýchlo vyzradil, načo si kupoval noviny... a veľmi rýchlo musel aj usúdiť, že využívať ich vo svoj prospech nebude až tak jednoduché, ak nechce vyvolať každý druhý týždeň redakčný puč.

Indikátorom reálnych pomerov v redakcii MF Dnes a Lidových novinách bude už čoskoro, koľko novinárov bude nasledovať Tomáša Němečka, zdvihne kotvy a usadí sa v iných redakciách... či PR agentúrach.

Viac o tom, na čo sú Andrejovi Babišovi médiá, si prečítate v aktuálnom vydaní týždenníka TREND, ako aj v krátkom rozhovore s podnikateľom.

V skratke

  • Skutočná udalosť týždňa – ba aj mesiaca či roka, je, že TV Joj zakladá novú televíziu. K Plus a Wau sa pridá Senzi TV. Senzi ako Senzi Senzus. Po vzore českej Šlágr TV bude stanica púšťať dychovkové, repeťácke a balkánske „piesne“... a v zápätí ponúkať CD nosiče s týmito hitmi. Vzhľadom na cieľovku sa nedá vylúčiť, že v ponuke budú aj magnetofónové kazety či platne. Prekvapením nebude ani to, ak televízia na Kolibe urobí mediálny nákup roka a zo Šlágr TV stiahne Martina Jakubca s Božankou, ktorí tam majú svoje relácie. V portfóliu skupiny Joj, ktorá sa vždy hrdila mladšou mestskou cieľovkou, je Senzi TV nezvyčajný počin. Biznis model by ale mohol fungovať – na torrentoch zrejme veľa rum-ca-rum-ca-rum-ca-ca odrhovačiek nie je. Viac informácií o Senzi TV tu.

    Mediálne/7: Schyľuje sa k bitke o Martina Jakubca



  • Rádio Viva sa stále musí triasť o svoju existenciu. Napriek úspechu pôvodných majiteľov rádia na Najvyššom súde, ktorý zrušil rozhodnutie licenčnej rady o pridelení frekvencií stanice inej firme (Corporate Legal), je prípad zablokovaný na inom súde – ústavnom. Na tom sa Corporate Legal sťažuje voči rozhodnutiu Najvyššieho súdu. Prípad tak stojí a mediálna rada až do rozsudku ústavného súdu bude vyčkávať s ďalším postupom.

  • Televízna skupina CME (Markíza, Nova) ruší organizačnú štruktúru platnú pre produkciu relácií, ktorú zaviedol jej prezident Adrian Sarbu. V Česku aj na Slovensku k júlu zanikli dcérske firmy MediaPro, ktoré pre televízie CME vyrábali takmer všetky programy. Z plánov vytvoriť sieť produkčných firiem, ktoré by vyrábali aj pre externé subjekty a ponúkali vymyslené formáty do zahraničia, sa teda veľmi veľa do skutočnosti nepretavilo. Slovenská MediaPro vyrobila jeden projekt pre RTVS (Trieda 9.A), hlavný neseriálový formát – reality šou Pláž 33, zas iná televízia zrejme radšej neriskne nasadiť. Podobný osud mal aj ďalší Sarbov projekt, tlačová agentúra Mediafax, ktorej činnosť bola koncom minulého roka obmedzená na minimum.

Reklama - neprepínať

V Bratislave otvára 10. júla v priestoroch bývalého Baumaxu priestory nástupca - slovenský do-it-yourself obchod Hobbi. V časoch koňaciny a antibiotických kurčiat aj nový obchod nasadol na vlnu "čo je slovenské, to je super". Odlíšiť sa chce aj tým, že spolupracuje s lokálnymi dodávateľmi, čo prízvukuje na každom centimetri štvorcovom vo svojom prvom reklamnom letáku. Ak teda urobíte váš prvý nákup v Hobbi, môže vás hriať pri srdci, že firma, ktorá vaše obkladačky či hadice nakúpila v Číne a Poľsku, je rýdzo slovenská!

Mediálne/7: Schyľuje sa k bitke o Martina Jakubca

Zdroj: hobbi.sk