Udalosť týždňa
Zdroj: Epamedia
Mediálny holding Joj Media House, cez ktorý ľudia okolo J&T dosiaľ ovládali TV Joj a outdoorovú skupinu BigBoard na Slovensku a v Česku, sa stane ešte výraznejším hráčom na trhu s vonkajšou reklamou v tomto regióne.
Mediálny dom kúpil rakúsku outdoorovú firmu Epamedia, ktorá pôsobí na celkovo ôsmich trhoch v strednej a juhovýchodnej Európe. Na Slovensku jej patrí najväčší hráč v segmente Akzent Media. Do Joj Media House tak budú na Slovensku spolu s BigBoardom patriť dve najvýznamnejšie firmy podľa tržieb.
Epamedia má významné postavenie aj doma v Rakúsku, podľa rakúskej tlače sa však majitelia firmy na čele s Raiffeisen Holdingom chceli tejto aktivity zbaviť. Epamedia vyrábala miliónové straty, Raiffeisen musel do spoločnosti naposledy napumpovať sto miliónov eur.
Segmentu s vonkajšou reklamou sa v krízových časoch vo všeobecnosti veľmi dobre nedarí. A navyše, brandža minimálne na Slovensku nie je veľmi obľúbená - iba nedávno nakoniec ustála silný politický zásah zo strany poslankyne Renáty Zmajkovičovej, ktorej aktivizmus v Smer-SD na poslednú chvíľu učičíkali... zrejme keď ju stranícki kolegovi zodpovední za marketing upozornili, že počas predvolebných kampaní sa aj jej tvár vyníma na tisíckach plôch vedľa ciest naozaj dobre.
Aura J&T neuškodila televízii Joj, ktorá sa pod novým majiteľom vypracovala na seriózneho hráča... možno Joj Media House pozná recept na úspech aj na bilbordovom ihrisku.
Viac o kúpe Epamedie si prečítajte tu.
TV moment týždňa
Zdroj: RTL II
Trvalo to iba 16 rokov od štartu nemeckého populárno-vedeckého magazínu Welt der Wunder na ProSieben, aby sa k pravidelnému edutainmentovému formátu odvážila aj nejaká slovenská televízia (ak nepočítame krátky pokus s Clever na Markíze).
Galileo na Jednotke RTVS zatiaľ taký úspech ako na domácej televízii (taktiež ProSieben) nie je, TV Joj však z toho všeobecné závery o nezáujme slovenského TV publika o niečo inteligentné zatiaľ nevyvodila – práve naopak, pre kanál Plus chystá vlastný podobný magazín, pri ktorom využije práve licenciu nemeckého Welt der Wunder (v súčasnosti formát RTL II).
Snahu Jojky o inteligentnú zábavu si treba ceniť, už pomenej nadchýna zvolený názov – súkromná televízia si tiež vybrala známu osobnosť talianskej histórie a svoj program nazvala Da Vinci.
Štipka väčšej originality by nebola zaškodila - akoby Joj chcela zopakovať bitch fight vysielateľov z Nemecka, kde pôvodný Welt der Wunder po sporoch tvorcov prešiel na RTL II a ProSieben prišla s „originálnou“ alternatívou: Wunderwelt Wissen. Tento magazín, mimochodom, už neexistuje – nemecká televízia začala pracovať s oveľa úspešnejším brandom Galileo.
V skratke
- V sobotu odštartoval nový kanál pre mužské pokolenie mladších vekových kategórií Megamax. Program má zaujať najmä chlapcov, ktorí už našli nadšenie pre animované zbrane hromadného ničenia, zmutované príšery a iné dynamické seriály, ktoré môžu epileptikom spôsobiť vážne problémy
- Chystané (zatiaľ iba) bratislavské rádio Rocková republika je krátko po získaní frekvencií evidentne blízko k štartu – stanica už má aj vcelku pekné logo a zvukovú grafiku. Áno, hrá v nej rock
- Zato rádio Viva má, žiaľ, bližšie ku koncu. O rok by mala stanica po tohtoročnej strate frekvencií ukončiť vysielanie, ak sa pôvodným majiteľom nepodarí uspieť na Najvyššom súde. Po tom, čo sa prípadom nebude zaoberať Generálna prokuratúra, nateraz ustúpili aj poslanci, ktorí skúmali rozhodnutie licenčnej rady. Chybu nenašli
- Azet.sk sa činí v realitách. Internetový portál má už štvrtý web ponúkajúci realitnú inzerciu Byty.sk. Portál tento rok ukončil spoluprácu s Reality.sk, ktorý si ponechala Národná asociácia realitných kancelárií Slovenska. Azet o zaujímavý inzertný segment nechcel prísť a tak začal sprostredkúvať byty a domy po vlastnom
- Nikdy to neznelo ako skvelý biznis plán a pôvodom rumunský nápad tak aj dopadol. Česká Nova de facto zatvorí vlastnú tlačovú agentúru Mediafax, z ktorej ostane už iba spravodajský web. Na ten však bude prispievať o 20 až 30 ľudí menej, ktorí budú mať obzvlášť šťastné a veselé
- Ak ste dosiaľ nenašli dôvod upgradenúť na Windows 8, možno (ale naozaj iba možno) vás k tomu motivuje appka Stánok 7 Plus, cez ktorú slovenské vydavateľstvo predáva svoje tituly. Krátkodobo sú na stiahnutie grátis, ak ste teda náruživým čitateľom Plus 7 dní, Báječnej ženy a spol., investícia do nového operačného systému sa vám môže za krátku dobu vlastne vrátiť
Reklama - neprepínať
No, či naozaj neprepnete, nie je úplne isté – portál Sme.sk má prvú imidžovú kampaň, využívajúcu aj offline televíziu. Ak vás hudba v ňom neuspí, zistíte, že niektoré spojenia hesiel a obrazov sú vlastne vcelku vtipné (napríklad „viac o ťažkej práci“ a fotka prázdneho parlamentu)... narcistická kampaň printových Smečkárov spred niekoľkých rokov však bola predsa len výraznejšia.
Sme.sk tiež ďakuje svojim dvom miliónom mesačných čitateľov podľa AIMmonitora - hranicu pokoril server zatiaľ iba raz v septembri. V novembri sa od méty opäť vzdialil - ako mnohým ďalším veľkým webom mu mierne klesla návštevnosť.