Mediálna rada rozhodne o spotoch 99 percent zrejme už v stredu
Zdroj: Marián Peiger

Zdroj: SITA

Avizované mimoriadne zasadnutie Rady pre vysielanie a retransmisiu, na ktorom budú členovia riešiť vysielanie spotov s predstaviteľmi politickej strany 99 percent - občiansky hlas, bude túto stredu. Licenčná rada, ktorá ešte minulý utorok vyčkávala s rozhodnutím na vyjadrenia televízií, ešte v prvej polovici januára otvorila správne konania voči prevádzkovateľom Markízy a TV Joj. 

Rada avizovala tlačovú besedu po skončení zasadnutia, čo predznamenáva, že členovia v stredu zrejme chcú dospieť k rozhodnutiu o porušení či neporušení zákona.

Rada sa bude zaoberať otázkou, či spoty na 99 percent napĺňajú definíciu politickej reklamy. Spoty si síce formálne objednalo združenie Občan v akcii, no reklama priamo odkazuje na kampaň politického subjektu 99 percent.

Ak sa rada uznesie, že spoty skutočne sú politická reklama, na kampaň sa vzťahujú viaceré ustanovenia zo zákona o voľbách do Národnej rady. Najmä, že reklama politických subjektov sa nesmie vysielať skôr ako 21 dní pred voľbami. Politická reklama musí byť navyše zreteľne oddelená od ostatného vysielania. Spoty 99 percent boli zaradené najmä ako sponzoring, neboli teda začlenené ani do štandardných reklamných blokov.