Ľudia podľa prieskumu trávia viac času predovšetkým s elektronickými médiami, teda s televíziou, rozhlasom a internetom, na ktorý sa pripájajú prostredníctvom počítača, mobilov a mobilných aplikácií.
„Z priemerne strávených šesť a pol hodiny pred zavedením jednotlivých opatrení vzrástol čas s médiami medzi jednotlivými médiatypmi na viac ako sedem hodín denne,“ uvádza správa z prieskumu.
Počas uplynulého víkendu, konkrétne 15. marca dosiahol strávený čas s médiami svoje maximum, a to necelých sedem a pol hodiny.
V nedeľu podľa prieskumu narástla sledovanosť televízie na necelých päť hodín v porovnaní s bežnými troma hodinami a 20 minútami denne.
Čas strávený s rádiami zatiaľ zostáva až na tradičné výkyvy v rámci týždňa nezmenený a čas strávený s internetom v posledných dňoch minulého týždňa kolísal okolo obvyklej hodnoty dve hodiny denne.
„S mobilnými aplikáciami to bolo dokopy takmer tri hodiny,“ doplnila prieskumná agentúra.
Maximá sledovanosti s výnimkou volebného víkendu (29. 2. a 1. 3.) dosiahli na konci minulého týždňa televízie Markíza, Joj, Jednotka aj Ta3.
„V nedeľu zaznamenali strmé nárasty predovšetkým Jednotka a Ta3. Nadpriemerne trávili koncom minulého týždňa čas ľudia aj na weboch televízie Markíza a TV Joj,“ tvrdí Median SK.
Podľa očakávaní narástla predovšetkým sledovanosť večerného spravodajstva všetkých hlavných TV staníc. Najväčšie nárasty podľa prieskumu zaznamenali Ta3 a Jednotka.
Utorkové Televízne noviny na Markíze boli druhé najsledovanejšie v tomto roku – sledovalo ich 843-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Mimoriadnu reláciou o koronavírusu, ktorou televízia nahradila seriál Červené pásky, pozeralo 549-tisíc ľudí.
Z výsledkov vyplýva, že Slováci posledný víkend trávili rovnako viac času aj na weboch Facebook a Youtube, a to v priemere takmer 35 minút denne na Facebooku a viac ako 20 minút na Youtube. Narástol tiež čas, ktorý slovenská populácia trávila četovaním cez internet.
„Nárast stráveného času pozorujeme aj v prípade spravodajských webov. Najväčší nárast zaznamenali Sme.sk a Dennikn.sk. V nedeľu narástol dvojnásobne čas strávený v prípade sme.sk a trojnásobne v prípade dennikn.sk, v porovnaní s bežnými hodnotami,“ doplnila prieskumná agentúra.