New York Times pridal 44-tisíc digitálnych predplatiteľov

Počet digitálnych predplatiteľov denníka New York Times v treťom kvartáli narástol o 44-tisíc na celkovo 875-tisíc platiacich webových čitateľov. Nárast bol prudší ako v druhom štvrťroku, keď pribudlo 32-tisíc predplatiteľov, píše Poynter. Príjmy vydavateľstva vzrástli medziročne o nepatrných 0,8 percenta na 365 miliónov dolárov. Prevádzková strata bola na úrovni deväť miliónov dolárov, vlani to bolo v treťom kvartáli takmer 13 miliónov. Kým príjmy z printovej reklamy sa znížili o päť percent, digitálna inzercia narástla v treťom kvartáli o 16,5 percenta.

Viac ako polovica čitateľov kritizuje bulvárne spravodajstvo

Viac ako polovica internetových používateľov kritizuje spravodajstvo pre bulvárny obsah. Sťažujú sa tiež na komerčný obsah médií a ich klesajúcu dôveryhodnosť. Ukázal to výskum Českého národného panelu, ktorého sa zúčastnilo 500 respondentov z internetovej populácie ľudí starších ako 15 rokov. Príliš veľa bulvárnych tém v spravodajstve vníma 51 percent opýtaných. Tretina z nich považuje spravodajstvo za príliš komerčné a plné reklám a podľa 30 percent je spravodajstvo čím ďalej menej nezávislé. Viac ako štvrtina respondentov sa zhoduje, že médiá sú obsahovo čím ďalej horšie, zatiaľ čo spokojnosť so spravodajstvom vyjadrilo len 11 percent ľudí, uviedla ČTK.

Sky Deutschland spustil OTT službu

Nemecká mediálna spoločnosť Sky Deutschland spustila na webe novú OTT platformu, v rámci ktorej ponúka predplatiteľom sledovanie klasických lineárnych staníc, ale aj bohatú videoknižnicu v rámci video-on-demand zložky. Za základný variant zaplatia záujemcovia 9,99 eura mesačne, informuje Meedia.de. Balík Sky Film Paket s novými filmami stojí 19,99 eura, rovnaká je suma aj pre športový obsah v rámci Sky Supersport Tagesticket, v tomto prípade ale toľko peňazí stojí len 24-hodinové predplatné prémiového vysielania. Vo videotéke má Sky Deutschland vyše 10-tisíc titulov, ponúka aj seriály ako Walking Dead, Klondike či The Blacklist. Sky Online je dostupný pre zákazníkov v Nemecku a Rakúsku, používať sa dá aj na iPhone či iPade.

Médiá, čo obsah zverejňujú priamo na sociálne siete

Sociálne siete ako Facebook zabezpečujú médiám v súčasnosti aj štvrtinu čitateľskej základne. Ľudí k článkom dovedú odkazy na ne mimo stránky samotného média. To si mnohé weby uvedomujú a niektoré z nich sa nebránia ani novým prístupom. Projekt NowThis napríklad začne od novembra produkovať unikátny videoobsah zverejňovaný priamo na Twitteri. Príjmy miesto z inzercie na vlastnom webe bude získavať z partnerstva so sociálnou sieťou, píše DigiDay. Sean Mills, šéf NowThis, hovorí, že sa nedá prehliadať trend, podľa ktorého ľudia obsah nachádzajú stále častejšie na sociálnych sieťach a stránky samotných médií sú takmer mŕtve. Pre Twitter vyrobia seriál videí s názvom See It First, kde bude prinášať aktuálne spravodajské zábery. DigiDay pripomína, že obsah produkovaný priamo pre sociálne siete chystá aj BuzzFeed, ktorý na to buduje samostatný 20-členný tím. Túto stratégiu ale napríklad zvolil aj CNN Politics, ktorý na Facebooku a Twitteri zverejňoval videá venované volebnému spravodajstvu.

HBO si poisťuje hercov už pre siedmu sériu Hier o tróny

S veľkým predstihom otvorila televízia HBO rokovania s hercami seriálu Hra o tróny o spolupráci na prípadnej siedmej sérii. Len tento rok v apríli pritom HBO ohlásilo piatu a šiestu sériu, skoršia z nich pôjde do vysielania v roku 2015. Šiestou sériou sa však kontrakty hlavných predstaviteľov končia. HBO pre pokojný spánok jednalo so všetkými hlavnými tvárami o tom, či budú súčasťou seriálu, ktorý je najúspešnejším projektom televízie v súčasnosti, aj naďalej. Herci sa myšlienke nebránia. Obzvlášť pre to, že HBO im za potvrdenie účasti v siedmej sérii sľúbilo navýšenie honoráru v piatej a šiestej sérii, uvádza informácie svojich zdrojov The Hollywood Reporter.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)