Martina Lišková ako východoeurópska hitmakerka rozpráva svetu o plánoch Markízy

Šéfka programu televízie Markíza Martina Lišková sa dostala do hľadáčika medzinárodného portálu o médiách C21Media.net. Ten ju predstavil v rubrike Eastern European Hitmakers (východoeurópski hitmakeri). Ako uviedla, jej prioritou na ďalší rok ostáva lokálny programming.


Martina Lišková ako východoeurópska hitmakerka rozpráva svetu o plánoch Markízy

Zdroj: TV Markíza


Martina Lišková predstavila svoje plány v angličtine na portáli C21Media.net.


Lišková pre C21Media.net povedala tiež, že cieľ Markízy na zvyšok roka 2009 je udržať pozíciu lídra s pomocou programu naplneného správami, zábavnými žánrami, vlastnými seriálmi, akvizičnými formátmi, filmami a športom.

Portál cituje Liškovej hodnotenie zahraničnej produkcie: cez deň tvoria akvizície 73 % programu, v prime-time 44 %. "Akvizície zohrávajú dôležitú úlohu v úspechu Markízy, ale lokálny content má významnejší dosah na naše výkony." Dodala, že "konzervatívne" chute Slovákov sa nie vždy zhodujú s akvizíciami. Ako príklady problematických žánrov uviedla sci-fi a niektoré komédie. Zato zahraničné formáty – najmä tanečné a spevácke – fungujú.

Portál C21Media.net sa v rubrike Eastern European Hitmakers venoval okrem iného ľuďom stojacim za TV Acasa, obdobou našej TV Doma, rumunskej Pro TV, ruskej produkčnej spoločnosti či francúzskemu distribútorovi. Nových ľudí spovedá pravidelne.

 

Zvláštne údaje

Novinár Martin Buxton, ktorý pripravoval článok o Martine Liškovej, občas používal nepresné údaje. Zdá sa, že s vydaním článku čakal rok.

• Lišková je v úvode článku označená ako "hlava" televízie Markíza

• STV má údajne share 19 % a TV Joj 16,9. V sezóne mala Jednotka 15,1 % a Joj 19,2 %

• pri výpočte aktuálnych programov Markízy spomína aj tituly Susedia, Elán je Elán a Mesto tieňov

• Markíza vraj práve získala práva na tretiu sériu Let's Dance. V skutočnosti ju už vysielala