CME medziročne stúpli tržby za prvé tri kvartály roka o 11,7 percenta. Prevádzkový zisk narástol o 21,5 percenta a dosiahol 87,8 milióna dolárov.
Skupina si v oboch parametroch polepšila aj v samostatnom treťom štvrťroku, v ktorom evidovala tržby 123,5 milióna dolárov (nárast o 3,4 %) a zisk takmer 21 miliónov (nárast o 30,9 %).
CME v tlačovej správe uvádza, že v tomto roku dosiaľ splatia vyše 300 miliónov dolárov z dlhu a súvisiacich platieb, pričom využila aj zdroje z predaja svojich aktivít v Chorvátsku.
Výnosy na jednotlivých trhoch CME (tis. USD) | ||||
1. - 3. kvartál 2018 | 1. - 3. kvartál 2017 | Medziročná zmena (%) | Reálna zmena pri stálom kurze (%) | |
Bulharsko | 59 208 | 52 118 | 13,6 | 5,8 |
Česko | 158 051 | 135 526 | 16,6 | 4,6 |
Rumunsko | 136 683 | 127 983 | 6,8 | 1,5 |
Slovensko | 70 590 | 63 348 | 11,4 | 3,8 |
Zdroj: CME |
Skupina sa ešte vlani dohodla aj na predaji svojich médií v Slovinsku spoločnosti United Group, no tento obchod sa stále neuzavrel. Čaká aj na súhlas regulátora.
Podľa jedného zo šéfov CME Michaela Del Nina očakávajú rasty aj v nasledujúcom období, čo má umožniť oddlženie spoločnosti na požadovanú úroveň.
Príjmy z reklamy zvýšila skupina v tomto roku o 12 percent pri súčasnom kurze (o 3 % pri konštantnom kurze). Rovnako 12-percentným tempom rástli poplatky za distribúciu a predplatné (o 5 % pri konštantnom kurze).
Prevádzkový zisk skupiny pred odpismi a amortizáciou OIBDA dosahuje zatiaľ v tomto roku 119,9 milióna dolárov, čo je medziročný nárast o 22,5 percenta.
V prípade Markízy sa ale tento ukazovateľ o vyše 8 percent znížil – slovenská televízia mala zisk 10,04 milióna dolárov. Na druhej strane v samotnom treťom kvartáli dosiahol 5,03 milióna, medziročne o 79 percent viac.
Hospodárske výsledky Markíza - Slovakia (tis. USD) | |||||
QIII/2018 | QII/2018 | Q1/2018 | QIV/2017 | QIII/2017 | |
čisté výnosy | 20 867 | 26 770 | 22 953 | 34 373 | 20 384 |
prevádzkový výsledok OIBDA | 5 032 | 3 906 | 1 103 | 13 403 | 2 944 |
Zdroj: CME |
Za prvé tri kvartály eviduje Markíza podľa reportu CME tržby 70,6 milióna dolárov oproti 63,3 milióna pred rokom (nárast o 11,4 % pri aktuálnych kurzoch, o 3,8 % pri konštantných). Aj slovenská komerčná televízia v tomto roku zvyšovala cenu reklamy, profituje zároveň zo zvýšených cien za šírenie obsahu od operátorov.
V treťom štvrťroku, keď televízie štartujú v septembri novú sezónu, dosiahli tržby Markízy 20,9 milióna dolárov, medziročne o 2,4 percenta viac.
Najvýnosnejším trhom zostáva pre CME Česko, kde Nova a jej stanice tento rok zinkasovali 158 miliónov dolárov, prevádzkový zisk OIBDA dosiahol 59 miliónov.