Približne mesiac a pol pred štartom televízie Doma požiadala Markíza Radu pre vysielanie a retransmisiu o zmeny v jej licencii. Ide o drobnú úpravu názvu programovej služby a podielov programových typov.
Z názvu chystanej sestry televízneho lídra vypadlo "TV", v schválenej žiadosti o zmenu licencie figuruje už iba slovo "Doma". Markíza tiež navýšila podiel dramatických programov stanice Doma z 82 na 91 percent. Do tohto programového typu sa započítavajú programy, ktorých obsah je založený na fikcii, napríklad filmy či seriály.
Prírastok pri dramatike sa odrazil na poklese podielu zábavných programov z 13 na 2 percentá. Najprv teda mala tvoriť viac ako desatinu programu, teraz zmizla. Mierne sa tiež zvýšil podiel nepolitickej publicistiky z 5 na 7 percent.
Čo bude vysielať TV Doma
1. Programy - min. 85 %
2. Doplnkové vysielanie – max. 15 %
• dramatické programy - 91 %
• nepolitická publicistika - 7 %
• zábava - 2 %
Keďže televízia Doma bude monotypovou programovou službou, odchýlka vo vysielaní pri jednotlivých programových typoch je podľa platnej mediálnej legislatívy prípustná vo výške štvrtiny deklarovaného percentuálneho podielu. Avšak s podmienkou, že pri programovom type predstavujúcom jadro monotypovej programovej služby, v prípade Doma pri dramatických programoch, nie je odchýlka prípustná pod hranicu 80 percent. Znamená to, že podiely ostatných programových typov i v prípade odchýlok vo vysielaní môžu spolu tvoriť maximálne 20 percent.
Podiely programových typov sú viacmenej formálnou záležitosťou, o ich zmenu môže vysielateľ požiadať aj spätne. Voči licenčnej rade ho v prípade akýchkoľvek zmien viaže oznamovacia povinnosť do 15 dní od vzniku týchto zmien.
TV Doma má spustiť vysielanie na začiatku jesennej vysielacej sezóny. Orientovaná bude na mladší ženský segment vo veku 12 až 54 rokov, materský kanál odľahčí o telenovely a ženské seriály. Spustenie druhej televízie označuje Markíza za "krok lídra pre potreby trhu". Doma sa spomedzi slovenských televízií stretne na trhu s tematickou stanicou televízie Joj - Joj Plus. Ale len čiastočne. Tá totiž cieli predovšetkým na ľudí starších ako 40 rokov. Viac informácií.