Televízia Markíza začala zháňať súťažiacich do pripravovanej kulinárskej reality šou MasterChef. V jej self-promo blokoch sa vo štvrtok v popoludňajších hodinách začala objavovať náborová upútavka.
"Vkladáte vášeň do prípravy každého jedla? Dokážete za sporákom vyčarovať nemožné? Obdivuje okolie vašu obratnosť v kuchyni? Najväčšia kuchárska šou prichádza na Slovensko. Televízia Markíza hľadá nadšených amatérskych kuchárov, ktorí ukážu celému Slovensku svoje výnimočné schopnosti. Prihláste sa a vyhrajte úžasných 50-tisíc eur a vydanie vlastnej kuchárskej knihy," vyzýva v spote trhový líder.
Minimálny vek uchádzačov je 18 rokov, pričom nesmú byť vyučení v odbore kuchár alebo pracovať na pozícii kuchár, pomocný kuchár a podobne. Záujemcovia musia na webe formátu vyplniť rozsiahly dotazník. Okrem podrobných osobných údajov a fotografie televíziu zaujíma aj to, či adepti majú stáleho partnera, aké majú najlepšie a najhoršie charakterové vlastnosti či aké vlastnosti neznášajú na druhých.
Väčšina otázok v dotazníku sa však týka varenia a jedla. Markíza napríklad zisťuje, ako často adepti varia a pre koho, čo na ich výtvory hovoria priatelia alebo rodina, kto ich naučil variť, čo im ide v kuchyni najmenej alebo či vedia, čo je to panacotta.
Šou MasterChef bude pre Markízu vyrábať jej dvorná produkčná spoločnosť MediaPro Entertainment Slovakia, vybraní súťažiaci by jej mali byť "absolútne" k dispozícii medzi 23. júnom a 14. októbrom 2012. Televízia s nasadením formátu ráta na jeseň.
"Po prvýkrát spevácky výkon alebo iný talent nahradí chutne navarené jedlo. Všetci ľudia milujú dobré jedlo, a preto je táto šou v zahraničí taká obľúbená. Jedinečnosť a výsledky šou vo svete garantujú úspech na slovenskom trhu. Je to 3 v 1 - talent + varenie + reality prvky = obsah, ktorý láka diváka," tvrdí Markíza o formáte v advertoriáli zverejnenom v mesačníku Stratégie.
V rámci MasterChefa televízia ráta aj s uplatnením product placementu. "Šou je rôznorodá a ponúka kvantum nenásilných foriem prezentácie produktov," avizuje.
MasterChef je licencovaný formát britskej produkčnej spoločnosti Shine TV, jeho prvým vysielateľom bola v roku 1990 verejnoprávna BBC One. Lokalizované mutácie odvtedy vznikli vo vyše 30 krajinách a šou sa vysiela vo viac ako 150 teritóriách. Jej distribútorom je firma Ziji Productions. V americkej verzii stanice Fox účinkuje známy britský šéfkuchár Gordon Ramsay, finále prvej série dokázalo v priamej konkurencii poraziť aj šou America’s Got Talent na NBC.
Amatérski kuchári sa v rámci šou postupne zdokonaľujú pod dohľadom profesionálov. Ich výkony bude hodnotiť porota, ktorá má byť zložená z najuznávanejších osobností slovenskej gastronómie. Podľa informácií Mediálne.sk sa castingu zúčastnili piati šéfkuchári z renomovaných reštaurácií - Pavel Pospíšil z Liviana, Martin Korbelič z Le Monde Restaurant & Bar, Gabriel Kocák z Kempinski Hotel High Tatras, Michal Konrád z Fou Zoo a Michal Rabina z rakúskeho Esterházyho paláca. Markíza si z nich mala vybrať finálnu trojicu.
Na post moderátora chcela televízia podľa informácií Mediálne.sk získať známeho televízneho šéfkuchára Jaroslava Žídeka, ktorý však ponuku s najväčšou pravdepodobnosťou neprijal. Bývalá tvár šou Áno, šéfe! na TV Joj je v súčasnosti zaneprázdnená výrobou týždenníka Nebíčko v papuľke pre RTVS, ku ktorému má v novej sezóne pribudnúť aj novinka s pracovným názvom SOS.
"V súčasnosti môžeme potvrdiť, že pripravujeme jedinečnú šou s názvom MasterChef Slovensko, podrobnosti zatiaľ prezrádzať nebudeme," odpovedala na otázky Mediálne.sk k obsadeniu formátu hovorkyňa TV Markíza Oľga Dúbravská.