Slovensko bolo vlani pre CME druhý najlepší trh z hľadiska medziročného zvýšenia čistých výnosov z televíznych aktivít. Lepšie ako Markíze sa darilo Rumunom. Najvyšší zisk mala skupina v Česku.
Markíza v minulom roku reportovala tržby 90,55 milióna dolárov, kým o rok skôr to bolo 84,43 milióna. Čisté výnosy sa dostali zhruba na úroveň roku 2014.
Televízii aj v tomto prípade najviac pomohol inzertne najsilnejší posledný kvartál roka, v ktorom Markíza evidovala tržby 31 miliónov dolárov, vlani v rovnakom období to bolo 29,4 milióna.
Prevádzkový zisk slovenskej skupiny pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) dosiahol 15,95 milióna dolárov, medziročne sa tak zvýšil o 50,7 percenta.
Markíza si profitabilitu zlepšila tretí rok po sebe – predvlani dosiahla 10,6 milióna, v roku 2014 4,6 milióna. V roku 2013 ešte pri televízii udávalo CME 20-miliónovú stratu.
Zlepšenie finančných výsledkov dosiahla Markíza aj napriek medziročne nižšiemu podielu na trhu. Televízia aj vlani zvyšovala cenu reklamy a operátorom spoplatňovala svoje stanice a doplnkové služby.
Prevádzkový zisk si CME zlepšilo okrem Slovenska aj v Česku, Rumunsku a Chorvátsku. Klesol naopak v Chorvátsku.
Celá skupina medziročne v parametri OIBDA narástla o 22 percent na 150 miliónov dolárov. Celkové výnosy firmy stúpli o päť percent na 638 miliónov dolárov.
Trh s televíznou reklamou sa v roku 2016 v šiestich krajinách, kde CME pôsobí, zvýšil podľa firmy o šesť percent a výnosy z reklamy stúpli o päť percent.
Vzrástli tiež spomínané poplatky prevádzkovateľov káblových a satelitných platforiem za distribúciu kanálov CME a príjmy z predplatného, a to o osem percent, podľa spoločnosti vďaka zvýšeniu počtu odberateľov.
Hlavným akcionárom CME, spoločnosti sídliacej na britských Bermudách, je americká mediálna skupina Time Warner.