Markíza si vhodných adeptov pre Ostrov bude vyberať na castingoch. Tie odštartuje výber v Košiciach, kam televízny štáb zamieri 15. a 16. januára.
Ďalšie castingy prebehnú v Prešove (17. 1.), Bratislave (29. – 31. 1.), Žiline (5. 2.) a Banskej Bystrici (6. 2.).
O dobrodružstvo v neľahkých podmienkach je, zdá sa, záujem. Televízia tvrdí, že už zaevidovala vyše tisíc prihlášok do šou.
Markíza potenciálnych súťažiacich motivuje aj nadštandardnou odmenou 100-tisíc eur. Víťazke ostatnej Superstar pritom vyplatila „len“ 75-tisíc eur, a to spevácku súťaž realizovala spoločne so sesterskou Novou.
Televízia zároveň potvrdila, že chystanú reality šou bude nakrúcať na základe licencie známeho formátu Survivor, ktorú získala. Lokálna adaptácia tejto reality šou sa zatiaľ na Slovensku nerobila.
Za konceptom reality šou pôvodne stála britská produkčná spoločnosť Planet 24. Ako prví reláciu videli diváci vo Švédsku v roku 1997 pod názvom Expedition Robinson.
Americký Survivor pribudol v roku 2000, ujala sa ho televízia CBS a relácia zaznamenala značný úspech. Na finále prvej série bolo zvedavých viac ako 50 miliónov divákov. Formát je vo vysielaní doteraz, ostatnú sériu z Kambodže, ktorá finišovala vlani v decembri, sledovalo v priemere okolo deväť miliónov divákov.
Vo všetkých adaptáciách sa Survivor drží základného nápadu spolunažívania cudzincov na opustenom ostrove, kde v rôznych zápoleniach bojujú o odmenu či takzvanú imunitu, ktorá úspešnému súťažiacemu zabezpečí ďalšie zotrvanie na ostrove, respektíve umožní mu vyhnúť sa vyraďovaniu. V závere diváci spoznávajú celkového víťaza, ktorému prináleží finančná výhra.
Zaujímavosťou je, že v segmente reality šou zameraných na prežitie v divočine pribudla predvlani aj rovnomenná novinka, akú chystá Markíza – The Island. Šou sa vysielala vo Veľkej Británii aj USA, jej pôvodný koncept sa však odlišuje – medzi účinkujúcimi boli len muži, na ostrove sú bez televízneho štábu a nehrajú o finančnú odmenu ani sa nevyraďujú. Ide skôr o sociálny experiment, úlohou je prežiť v náročných podmienkach len so základnou výbavou a žiadnymi výdobytkami modernej techniky.
Markíza zatiaľ neprezrádza, kedy vyrukuje s vlastnou verziou Survivora. Hoci na webe avizuje nasadenie „čoskoro“, v jarnej sezóne to s najväčšou pravdepodobnsťou nebude, keďže televízia je len vo fáze vyberania účinkujúcich a potom ju čaká niekoľkotýždňová produkcia v odľahlej destinácii.