Informačný ticker sa objavil vo vysielaní aj v prime-time počas sledovaného seriálu Búrlivé víno či neskôr počas Rodinných prípadov. Seriály vysiela Markíza vo vysokom rozlíšení.
Televízia divákov upozornila, že ak sú klientmi Skylinku a nechcú prísť o HD vysielanie, majú potvrdiť svoj záujem o jeho ďalšie sledovanie. Divákov odkázala Markíza na web Skylinku.
Klienti Skylinku okrem webového formulára môžu príjem Markízy HD potvrdiť aj esemeskou, tá má obsahovať aj celé číslo dekódovacej karty a stojí 40 centov.
Aktualizované 12:40: Markíza do vysielania nasadila aj samostatný spot, v ktorom pripomína, že vysiela v HD. Na konci kompilátu takisto vyzýva divákov na potvrdenie záujmu o HD vysielania u operátora - v tomto prípade bez uvedenia konkrétneho poskytovateľa.
Krok Markízy súvisí s nedávnou iniciatívou Skylinku, ktorý oznámil, že divákom, ktorí nepotvrdia príjem HD verzie Markízy, kanál operátor zablokuje. Momentálne ho šíri bezplatne v základnom balíku. V súvislosti s tým uviedol, že nedokáže určiť počet divákov, ktorí kanál reálne sledujú – na jeho príjem je nutný novší typ set-top boxu.
Skylink tvrdí, že chce týmto spôsobom zistiť, koľko ľudí Markízu HD reálne sleduje. „Je to reakcia na situáciu, ktorá vznikla po tom, čo televízia Markíza žiada od káblových a satelitných operátorov technický poplatok za programy vysielané v HD kvalite,“ uviedol prevádzkovateľ služby, spoločnosť M7 Group.
Informáciu o nízkom počte „prípojok“ môže Skylink použiť v rokovaniach s Markízou, aby sa vyhol plateniu za jej HD verziu (respektíve aspoň znížil cenu), čo už predtým odmietol.
Markíza chce technický poplatok za HD verziu svojho hlavného kanála vyberať od leta, argumentom televízie sú investície do vysielanie vo vysokom rozlíšení. Televízia zároveň v minulom týždni načrtla, že do konca tohto roka bude v HD vyrábať a vysielať všetku vlastnú tvorbu.
M7 Group má na Slovensku okolo 800-tisíc aktívnych kariet v rámci služieb Skylink a CS Link.