Markíza už do vysielania nasadila upútavku, v ktorej divákov upozorňuje, že seriál vráti na obrazovku v novej sérii v stredu 9. septembra. Vysielacím dňom prvej série komediálneho seriálu bol s výnimkou prvej časti pondelok.
Krok lídra je operatívny, pôvodne v stredajšom slote počítal so seriálom Búrlivé víno. Markíza podľa informácií Mediálne.sk o nasadení Hornej Dolnej v druhom septembrovom týždni neinformovala ani klientov. Televízia zrejme pri plánovaní čakala aj na vývoj na začiatku jesennej sezóny.
Hornou Dolnou bude napokon Markíza konkurovať spomínanému Talentu, ktorý bude Joj od nasledujúceho týždňa vysielať v stredu a v sobotu.
Úvodné dve epizódy talentovej šou dominovali na trhu, keď s nimi Joj v utorok a v stredu dosiahla v komerčnej cieľovke trhové podiely 39,7 respektíve 38 percent. Markíza bola trhovou dvojkou s filmom Dědictví aneb Kurvaseneříká, ale o deň neskôr aj so svojou stálicou Búrlivé víno.
Týždenný počet epizód vinárskej ságy sa zrejme napriek vsunutiu Hornej Dolnej nezredukuje. Markíza v novom programovom pláne na 39. týždeň uvádza časť Búrlivého vína namiesto stredy v piatok. Odsunie Farmu - Duel na 22:00 namiesto 20:30.
Horná Dolná sa bude vysielať raz týždenne v stredu o 20:30. S reprízami počíta Markízy vždy v nedeľu o 17:50.
Nové časti komediálneho seriálu pre televíziu nakrúca rovnaký tím, ktorý pripravil aj prvú sériu na čele s režisérom Tomášom Jančom. Do výroby išlo 16 dielov, dvojnásobok oproti prvej sérii.
Hornú Dolnú uviedla Markíza začiatkom roka, seriál sa v januári a februári postaral o rekordné ratingy. Najsledovanejšiu časť videlo v cieľovke 12 – 54 až 676-divákov – išlo o epizódu z 2. februára. Najvyšší share mala šiesta časť vysielaná o týždeň neskôr – 50,7 percenta v komerčnej cieľovke.
V univerzálnej cieľovke dosiahol ratingový priemer prvej série 892-tisíc divákov, priemerný share bol na úrovni 39,6 percenta.