Markíza naďalej neúspešné pondelkové zmeny v spravodajstve odôvodňuje diváckym tlakom. Nechce ani oficiálne povedať, aké očakávania z hľadiska sledovanosti mala od naposledy uskutočnených zmien. "To nebudeme komentovať," povedala pre Mediálne.sk hovorkyňa televízie Oľga Dúbravská.
Sledujte vývoj sledovanosti spravodajských relácií:
Názory divákov však neinterpretuje na základe peoplemetrov. Po predstavení zásadných zmien v spravodajstve 14. januára sa Markíza 25. februára vrátila k starému modelu spravodajstva bez toho, aby ju k tomu nútili čísla. Sama Markíza tvrdila, že medziročne stúpli.
Prepad o asi 400-tisíc divákov v úseku medzi 19:00 a 19:18 nenastal v dôsledku zmien v spravodajstve, ale pre nasadenie súťaže 5 proti 5 na Jednotke STV. Tá tento krok urobila v reakcii na zmeny v spravodajstve Markízy. Podiely Televíznych novín Headlines v kritickom slote o 19:00 po nasadení 5 proti 5 klesli z hodnôt nad 70 % na hodnoty pod 60 %.
Markíza sa tak vrátila k stavu, ktorý jej fungoval pred nasadením 5 proti 5, súťaž sa však od prvého dňa pevne etablovala a svoje pozície nepustila.
Po druhej vlne zmien tak Markíza spadla na ešte horšie hodnoty, ako tie, pre ktoré urobila tretiu vlnu zmien. Zároveň už tretí deň v najnovšej podobe spravodajstva Markízy sa podarilo Jednotke dosiahnuť takmer 24 % podiel a Noviny Joj vystúpili na podiel nad 32 %. V oboch prípadoch sú to po 14. januári rekordy.
Na druhej strane, aktuálne na 19:25 nasadený spravodajský formát Dnes je silnejší, ako do 11. januára vysielaný Reflex. Zároveň je slabší, ako do minulého piatku po 19:18 vysielané Televízne noviny Dnes.