Licencovaná hudobná súťaž The Voice sa na nemeckej komerčnej stanici Pro Sieben uviedla vo štvrtok s nižšou sledovanosťou ako pred rokom.
Úvodnú časť tretej série The Voice of Germany sledovalo podľa webu Horizont.net 4,03 milióna divákov, pred rokom pri prvom diele sedelo pri televízoroch 4,7 milióna ľudí z Nemecka.
V mladšej cieľovke 14-49-ročných súťaž sledovalo 2,73 milióna divákov, vlani ich bolo 3,46 milióna.
Program dosiahol vo všeobecnej cieľovke trhový podiel 13,5 percenta a v čase vysielania bol jednotkou na trhu.
U mladších divákov bol share 24,1 percenta, najvyšší spomedzi všetkých štvrtkových programov v Nemecku. Vlani bol však ešte vyšší - dosiahol 28,5 percenta.
V univerzálnej cieľovej skupine The Voice vo štvrtok nedominoval, väčšie podiely mali správy aj podvečerný seriál Notruf Hafenkante na verejnoprávnej ZDF.
Klesajúcu tendenciu sledovanosti má formát aj na ďalšom veľkom trhu vo Veľkej Británii. Prvý kanál BBC v tomto roku vysielal druhú sériu, v medziročnom porovnaní mala šou v priemere menej divákov.
Pozitívnym ukazovateľom bol aspoň mierny nárast divákov pri poslednej časti: finále druhej série sledovalo v júni 7,2 milióna (podiel 34,8 %), v prvom ročníku mala záverečná epizóda 7,1 milióna divákov (34, 2 %). BBC s treťou sériou počíta od januára budúceho roka.
V USA, kde program vysiela televízia NBC, je trend sledovanosti opačný. The Voice v popularite meranej na základe diváckej priazne prekonal aj svojho predchodcu American Idol (Superstar). Piata séria sa 23. septembra uviedla s ratingom 5,1 percent v cieľovke 18-49. Program sledovalo 14,98 milióna divákov, čo bol druhý najlepší štart tohto formátu v USA.
Dvanásta séria Superstar (American Idol) naproti tomu na stanici Fox finišovala v máji tohto roka s 12,11 milióna divákmi, vyhlásenie víťaza na druhý deň sledovalo 14,31 milióna divákov. V priemere mala séria 13,2 milióna divákov, ešte pred dvomi rokmi ich pritom bolo o takmer desať miliónov viac.
Zdroj: TV Markíza
The Voice, ktorého autorom je producent John de Mol, adaptovali na našom trhu Markíza s Novou v roku 2012 ako Hlas Česko Slovenska. Program nedosahoval čísla Superstar, Markíze ale aj tak prinášal nadpriemerné podiely.
Sledovanosť značne kolísala, finále šou malo v komerčnej cieľovke 12-54 rating 11,2 percenta a podiel 34,1 percenta, čo zďaleka neboli najlepšie čísla za sériu. Markíza mala podľa neoficiálnych informácií formát nasadiť v budúcom roku. Vlastní ešte práva na jednu sériu.
Že slovenská televízia s formátom počíta, potvrdila v máji v rozhovore pre Mediálne.sk aj riaditeľka Zuzana Ťapáková, tá však medzičasom v televízii skončila. Nástupca Matthias Settele môže mať aj vzhľadom na avizované šetrenie iný pohľad na nasadenie zahraničných formátov s veľkými nákladmi.