Už vyše mesiaca Markíza vysiela súvislé, 40-minútové Televízne noviny bez reklamného brejku. Nepribudol ani prvé februárové dni, odkedy komerčné televízie postupne začínajú nabiehať na reklamne silnejšie obdobie.
Cenník reklamy na február aj marec však reklamný brejk počas Televíznych novín obsahuje – má byť byť jeden, v nešpecifikovanom čase. Reklamné oddelenie v dokumente Obchodný model 2010 horoví o prerušení spravodajskej relácie takzvaným "superbreakom", čiže maximálne štvorminútovým reklamným blokom. Zadávateľ za reklamu počas neho zaplatí viac ako pri bežnom brejku.
Miestom pre budúci brejk možno bude už teraz používané "O chvíľu uvidíte". Upútavka s ukážkami reportáží, ktoré nasledujú, sa vysielala aj pred rozdelením relácií. Teraz sú dve, jedna približne o 19:15, druhá pred pol ôsmou, keď začínajú Noviny Joj.
Tu možno bude mať premiéru reklamný brejk v spravodajstve
"O chvíľu uvidíte" v Televíznych novinách Markízy
Markíza zatiaľ reklamu vysiela naraz, po správach v jednom bloku. Ale nie je pravdepodobné, že to tak zostane. Reklama v rámci relácie má väčšiu sledovanosť, prinesie tak stanici viac peňazí. Navyše, Markíza momentálne plošne prechádza na stratégiu viac kratších namiesto menej dlhších reklamných prestávok. Dôsledkom sú napríklad tri prerušenia reklamou v 45-minútových seriáloch od začiatku januára. Viac o novom systéme práce s reklamnými blokmi.
Televízne noviny Markízy zaznamenali už ostatné týždne jednu zmenu: nahlodávajú ich Krimi Noviny TV Joj. Súdna sieň sa končí denne už druhý týždeň o 19:04 až 19:05. Veľká časť divákov Televíznych novín dopozerá Súdnu sieň, ignoruje prvý headline spravodajstva Markízy a v neposlednom rade tak zníži ich priemerný výkon. Joj tento trik už skúšala aj v minulosti, približne pred rokom. Prečo posúva štart spravodajstva až o päť minút v porovnaní s programovými plánmi nechcela komentovať. Viac o taktizovaní TV Joj okolo 19:00.
Najsledovanejšie spravodajstvo slovenských televízií na TV Markíza pozostávalo do decembra minulého roka z dvoch relácií – Televíznych novín a Dnes. Od nového roka sa pod prvým uvedeným názvom vysiela iba jedna, 40-minútová relácia. Bez reklamy. Keďže od nového roka je zároveň možné spravodajstvo prerušovať reklamou, brandža očakáva, že tak Markíza spraví. Počas reklamne slabého obdobia si brejk odpustí a nechá divákov navyknúť na dlhé správy, nástupom reklamne silného obdobia však brejk do správ vloží. Markíza sa k tomu nevyjadruje, hovorí len, že nový krok pomohol sledovanosti.