Markíza o programovej zmene informuje v aktualizovaných týždenných plánoch, Kukučku stiahne z podvečerov už od 43. týždňa.
V programe premiérový seriál, ktorý štartoval 7. septembra, nahradia reprízové aj premiérové časti Rodinných prípadov. Markíza so scripted-reality sériou vypĺňala slot po 18. hodine už viackrát, aj naposledy cez letné prázdniny v mimosezónnom období.
Aktualizované 11:25: Kukučka sa presunie na menšiu stanicu Doma, kde Markíza odvysiela zvyšok častí z nakrútenej prvej série. Seriál pôjde naďalej od pondelka do piatka v skoršom slote po 16:30.
Kukučka v slote pred spravodajským blokom nedokázala na Markíze nadviazať na úspech Búrlivého vína a Chlapi neplačú. Kým oba podobne žánrovo ladené seriály boli jasnými lídrami trhu v obchodne relevantnej cieľovke 12 – 54, Kukučke sa na pozíciu nepodarilo dostať.
Naopak, menej divákov sledujúcich Markízu umožnilo rast konkurenčnej Joj, ktorá sa po dlhom čase presadila v bloku medzi 18.-19. hodinou – vďaka šou Moja mama varí lepšie ako tvoja.
Napríklad tento týždeň v stredu malo varenie s mamami o skoro 60-tisíc mladších divákov viac ako seriál Markízy, ktorý sa musel uspokojiť s trhovým podielom 17 percent, čo je pre lídra výrazný podpriemer. Na podobných hodnotách sa Kukučka pohybuje stabilne, Chlapi neplačú boli v najlepších obdobiach bežne na úrovni okolo 30 percent.
Kukučka mala podobne ako ostatné romantické seriály obligátne viac divákov v 12+, kde bola trhovým lídrom, s tým sa však Markíza predávajúca reklamu pre 12 – 54-ročných nemohla uspokojiť.