Markíza umiestnila formulár na svojom webe na špeciálnej podstránke. Nábor avizuje aj na hlavnom Facebooku či cez profil casting@MediaPro Entertainment Slovakia, cez ktorý hľadá komparz a účinkujúcich do svojich šou a seriálov. Do vysielania zároveň nasadzuje dve verzie spotových výziev, v ktorých účinkujú súčasné tváre Markízy.

Potenciálnych záujemcov televízia už vopred rozdeľuje do kategórie moderátori alebo redaktori, vypĺňať majú samostatné formuláre.

V nich sa dajú v prípade moderátorov zaškrtnúť voľby Televízny noviny, Počasie, Športové noviny a Reflex, v prípade redaktorov ide o zostavu Televízne noviny, Smotánka, Reflex a Teleráno.

„Nie je to prvýkrát, čo Markíza vyhlásila podobný konkurz, naposledy z neho vzišli napríklad Viktor Vincze, Veronika Ostrihoňová či Henrieta Hajtová. Verím, že aj tentokrát nájdeme ďalších talentovaných kolegov,“ povedal šéf spravodajstva a publicistiky v Markíze Henrich Krejča.

Markíza sa kandidátov pýta aj na redaktorské vzory z televízneho vysielania a témy, ktorým by sa uchádzači chceli venovať. Televíziu zaujímajú aj doterajšie pracovné skúsenosti, prax v médiách či vlastnosti, ktoré by chcel záujemca na sebe zmeniť respektíve zlepšiť.

Markíza vybraných uchádzačov pozve na casting, podobné výbery realizuje pravidelne. Tento rok už televízia nových ľudí hľadala – vo februári ponúkala 15-mesačnú platenú stáž študentom vysokých škôl starším ako 20 rokov. Televízia mala záujem o minimálne tretiakov z denného štúdia, masmediálny smer nevyžadovala.