Markíza odštartuje siedmu Farmu podľa aktuálnych programových plánov v piatok 26. februára o 21:50 po Búrlivom víne. Reprízu úvodnej časti Farma - Začíname zaradí televízia na hlavnej stanici aj v nedeľu o 23:05. Následne bude reality šou obsadzovať tradične neskorší slot v prime-time po 21:40 v pracovných dňoch.
„Desať exFarmárov sa pokúsi opäť zabojovať o 50-tisíc eur v najnáročnejších podmienkach, aké doteraz zažili,“ uvádza Markíza v anotácii.
Do novej série Farmy si televízia vybrala súťažiacich, ktorí sa najviac zviditeľnili v predošlých sériách. Účinkujúcich bude televízia honorovať, nakrúcať sa začalo v uplynulých dňoch.
Aktualizované 8. 2.: Markíza ako prvých účinkujúcich v novej Farme potvrdila na svojom webe Janu Hrmovú, Rezu Giviliho, Jána Juhaščíka a Tomáša Mrvu.
Aktualizované 17. 2.: Definitívnu zostavu desiatich súťažiach dopĺňajú Lucia Mokráňová, Lenka Hrčková, Roman Olach, Alžbeta Janíčková, Šárka Rácová a Ľubomír Filkor.
Markíza siedmu Farmu na tento rok avizovala, že však pôjde o zimnú verziu, nebolo zrejmé. Zmenené nebude ani zvyšné obsadenie programu – moderátorkou je Kveta Horváthová, hospodárom Martin Bagar. Farma sa znova objaví aj v rámci platformy Voyo v necenzurovanej verzii.
Televízia podľa informácií Mediálne.sk podporí návrat Farmy do vysielania aj zapojením bývalých „farmárov“ do podvečernej kulinárskej relácie Bez servítky. Hostiť by sa počas piatich dní mali navzájom Štefan Vojtek, Adam Kováč, Miloš Ferleťák, Ľudovíta Mládková a Jana Kállayová.
Farmári z predchádzajúcej série, ktorá finišovala vlani v decembri, sa v Bez servítky objavovali v januári. Následne ich vystriedali speváci zo Superstar, po nich budú variť herci, ktorí stvárňovali pilčíkov v seriáli Chlapi neplačú a o týždeň nato herci z Hornej Dolnej.
Šiesta Farma sa v piatkovom slote v prime-time lúčila 18. decembra s 346-tisíc divákmi v cieľovej skupine 12 – 54 pri podiele 32,8 percenta. Ešte silnejšie bolo vyvrcholenie reality šou v 12+, kde zaujalo 701-tisíc ľudí (35,9 %).
Napriek tomu išlo o slabšie čísla ako v prípade finále piatej série. Aj celkovo šiesta Farma dosahovala nižšiu výkonnosť – všetky časti videlo v priemere 228-tisíc divákov z komerčnej cieľovky (26,8 %), v 12+ mala Farma 444-tisícové publikum (29 %).
Markíza začínala s Farmou ako formátom pre medzisezónne obdobie v lete 2011. Reality šou je licencovaný formát švédskej produkčnej spoločnosti Strix Television AB.