Markíza túto jar neoslní novými Mojsejovcami či atraktívnejšou obmenou Big Brother, ale americkou TV show The Bachelor. Doslovný preklad starý mládenec sa u nás používať nebude, formát vstúpi na tunajší trh pod názvom Nevesta pre milionára. Formát spoločnosti AND Syndicated Productions sa vysiela na americkej stanici ABC od roku 2002, odvtedy je v štruktúre takpovediac nepretržite. V januári 2006 štartovalo ôsme kolo, keďže však štádium životného cyklu produktu nabralo skôr klesajúci trend, stanica pristúpila k zásadným inováciám.


Markíza formát dostane v podobe, do ktorej sa vyvinul za osem kôl. Princíp je jednoduchý, 25 mladých, atraktívnych a nezadaných žien, vybraných prostredníctvom konkurzu, sa usilujú o priazeň atraktívneho muža. Jediným kritériom je vek, musia mať nad 18 rokov. Atribúty amerických starých mládencov sa spájajú v krátkom profile, vždy ide o vzhľadného milionára okolo tridsiatky. V slede ďalších a ďalších kôl na stanici ABC sa profil hlavného aktéra dopĺňal o prvky, ktoré mali vniesť viac atraktivity. Išlo napríklad o člena populárnej hudobnej skupiny, alebo o súrodenca filmovej hviezdy. Ostatné vydanie show The Bachelor sa napríklad odohráva v romantickom Paríži s bohatým doktorom. Už teraz sa prihlasujú adeptky do ďalšieho kola.


Slovenskému vydaniu Paríž zatiaľ nehrozí, odohrávať sa bude u nás a hlavným dejiskom budú luxusné priestory hotela s čo najväčším možným počtom hviezdičiek. Spôsob výberu žien, či samotné dianie a aktivity ovplyvní osobnosť a záujmy samotného nezadaného milionára. Do finále postúpia 2 ženy, medzi ktorými si milionár vyberá partnerku na luxusnú dovolenku. Po príchode domov sa Slovensko dozvie, či televízne kamery čaká svadba v priamom prenose, alebo nie.


Neprehliadnite:

Oficiálna stránka titulu na stanici ABC



Autorom formátu je Mike Fleiss, ktorý sa podpísal aj pod spin-off formát The Bachelorette, v ktorom sa úlohy dvoch pohlaví vymenili. Stará dievka však Američanov príliš nepresvedčila.


Cesta tohto formátu na Slovensko nebola priama, jeho príchod naznačovala minulý rok aj STV. Františkovi Borovskému sa show podarilo dostať na obrazovky až pod logom TV Markíza. Paradoxom je, že oficiálnym dôvodom, prečo STV stratila záujem o tento formát, je neexistencia vhodného adepta na hlavnú postavu. V Rakúsku sa show vysielala na verejnoprávnej ORF, regulačný orgán ju však donútil reality show stiahnuť. Na nemeckej RTL sa show s veľkým úspechom nestretla.


Podľa informácií, ktoré poskytla redakcii hovorkyňa Markízy Ivana Semjanová, televízia ešte len hľadá moderátora a milionára. V prípade moderátora však chce prioritne siahať do vlastných radov.


S vysielaním Markíza začína koncom apríla, po ukončení SuperStar si chce opäť nárokovať piatkový prime-time. V USA show trvá bežne 6 týždňov, vysielajú sa často aj rozličné špeciály.