Markíza už aktivovala formulár na podstránke podnafarmu.markiza.sk a v utorok nasadzuje do vysielania náborový spot. Víťazovi reality šou sľubuje rovnako ako vlani výhru 50-tisíc eur.

Televízia štartuje hľadanie súťažiacich o niečo skôr ako minulý rok, keď výzvu začala promovať koncom apríla.

S castingami počíta Markíza v máji v Prešove, Košiciach a Banskej Bystrici, v Bratislave bude účinkujúcich vyberať počas prvých dvoch júnových víkendov.

Je zrejmé, že reality šou bude opäť formátom pre prime-time v rámci tohtoročnej jesennej sezóny – súťažiaci musia byť produkcii „absolútne k dispozícii“ od 24. júla do 30. novembra.

Vo formulári sa televízia aj tentoraz pýta na množstvo podrobností, nechýba zaujímavá otázka na „problémy“ so zákonom, vzťahy s rodinnými príslušníkmi či „Za čo sa v živote najviac hanbíte?“.

Piata Farma na Markíze finišovala vlani 18. decembra ako najsledovanejší program dňa so 781-tisíc divákmi. Finále šou videlo 421-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov, televízii to zabezpečilo trhový podiel 35,4 percenta, čo bola rovnaká hodnota, akú v komerčnej cieľovke dosiahlo vyvrcholenie štvrtej Farmy o rok skôr. Napriek tomu išlo o ratingovo najslabšie finále v histórii formátu.

Celkovo ale Farma fungovala Markíze stále nadpriemerne. Všetky časti, ktoré televízia minulý rok nasadila od 28. augusta, videlo v priemere 299-tisíc divákov (12 - 54), pričom priemerný share v komerčnej cieľovke dosiahol 30,4 percenta.

Farma 5 s priemerným ratingom 9,2 percenta v 12 - 54 tak bola dokonca sledovanejšia ako štvrtá séria, keď priemer dosiahol 8,7 percenta. Aj priemerný share bol naposledy vyšší, predvlani dosiahol 28,3 percenta v obchodne dôležitej cieľovke.

Reality šou oslovuje aj staršie publikum, v 12+ bol priemerný vlaňajší výkon formátu 565-tisíc divákov pri trhovom podiele 32,8 percenta. Výhodou pre Farmu bola aj dobrá nábehová krivka, keď sa od pondelka do štvrtka vysielala po seriáli Búrlivé víno v slote o 21:40.

Farma je licencovaný formát švédskej produkčnej spoločnosti Strix Television AB. Súťažiaci počas niekoľkých týždňov obývajú spoločne „farmu“, na ktorej sa vo vlastnej réžii a v sťažených podmienkach snažia „prežiť“. Po postupnej eliminácii v dueloch spoznávajú na konci diváci celkového víťaza. The Farm má za sebou niekoľkoročnú históriu, predaná bola do 50 krajín. Prvú sériu vysielala Markíza v lete 2011.