Raz kratšia, raz dlhšia. Televízia Markíza skracuje úspešnú nedeľnú reláciu Lampáreň. Vyplýva to z programových plánov na prvé novembrové týždne. Donedávna 45-minútový slot vyhradený pre občiansku publicistiku je v nich okresaný na 25 minút.
Na 45 minút pritom Markíza svoju občiansku publicistiku predlžovala len nedávno, od začiatku sezóny v septembri. Hovorkyňa stanice Oľga Dúbravská hovorí, že Lampáreň nebude kratšia stále. Od novembra sa bude dočasne jej stopáž meniť podľa dĺžky nasadených filmov. Okrem nich musí od novembra dať v nedeľu priestor aj novinke, ktorú vtlačí za Lampáreň, filmy a Srdcové záležitosti. V štruktúre totiž pribudne access-prime formát Skvelý deň. Viac informácií.
Lampáreň (vývoj sledovanosti) patrí dlhodobo medzi úspešné formáty Markízy. Iba málokedy klesne pod 40-percentnú hranicu trhového podielu. Práve týmito údajmi televízia argumentovala pri septembrovom predĺžení relácie. S jej stopážou už pritom niekoľkokrát hýbala aj v minulosti.
Na výslnie sa Lampáreň dostala od mája 2006, kedy bola zo stredajších neskorých večerných hodín presunutá na aktuálny vysielací čas. Dôvodom bola podpriemerná sledovanosť s trhovými podielmi okolo 28 percent a neprítomnosť požadovanej cieľovej skupiny pri obrazovkách. Presunom na nedeľu sa to zmenilo. Viac informácií.