Markíza ruší Hodinu pravdy, je príliš nákladná

Televízia Markíza vrámci optimalizácie svojej jarnej vysielacej štruktúry okrem show Clever! ruší aj rodinný súťažný formát Hodina pravdy. Na otázku Mediálne.sk túto informáciu potvrdil programový riaditeľ TV Markíza František Borovský. "Finančné náklady na výrobu Hodiny pravdy boli napriek dobrej sledovanosti neefektívne vysoké," zdôvodnil zastavenie relácie Borovský.

Hodina pravdy figuruje vo vysielacej štruktúre Markízy od začiatku televíznej sezóny 2003 / 2004. Slovenská adaptácia pôvodne japonského formátu Happy Family Plan kvôli nestabilným výsledkom sledovanosti niekoľkokrát menila vysielací deň. Od septembra 2006 sa zmenila jej periodicita z dvojtýždenníka na mesačník, z nedeľného prime-time sa presídlila na pondelok. Dôvodom boli už vtedy privysoké náklady na výrobu.

V aktuálnej sezóne dosahovala Hodina pravdy trhové podiely od 36 do 40 %. Hlbokým prepadom skončil januárový pokus nasadiť reláciu v sobotu o 20:00 v konkurencii nepriestrelnej Pošty pre teba Jednotky STV. Trhový podiel Markízy bol v tom čase iba na úrovni 24,9 %.

Reláciu Markíza vyrábala v spolupráci s produkčnou spoločnosťou Maya. Na moderátorskej pozícii sa vystriedali Iveta Malachovská a Andrea Timková. Vlastnú adaptáciu formátu s moderátorom Petrom Svobodom vysiela aj verejnoprávna Česká televízia. Hodina pravdy sa na Markíze objaví naposledy koncom marca. (lk)